Avatar billede cjoensen Nybegynder
03. juni 2009 - 16:49 Der er 4 kommentarer

Fra PDF til Word

Jeg har scannet et par eksamensbeviser ind og har fået dem på min computer i pdf format. Nu vil jeg gerne lægge dem ind i min word fil hvor ansøgningen til et job er. Men npr jeg trykker kopierer fra PDF så kommer der ikke noget frem når jeg prøver at sætte det ind i Word. Er der nogend er ved hvad jeg gør forkert?
03. juni 2009 - 16:57 #1
... hvilket PDF 'viser' program bruger du ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juni 2009 - 18:47 #2
Det kan, under de rigtige forudsætninger, lade sig gøre med en slags elektronisk scanning. OCR (tekstgenkendings) programmet omnipage pro har kunnet dette efter version 11. Om visse af pdf formatets sikkerhedsforanstaltninger i dag kan beskytt mod den slags ved jeg ikke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juni 2009 - 19:42 #3
Adobe Reader 8.x kan også håndtere dit problem.
Heri kan du markere indholdet i din pdf-fil, kopiere, og herefter indsætte i en tekstbehandler.
Kan være, at du først skal aktivere teksthåndterings værktøjet under /Tools-Værktøjer.
/ptj_11
Avatar billede mchlbk Praktikant
03. juni 2009 - 20:16 #4
Det gøres online her:

http://www.convertpdftoword.net/