Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails - modtagelse OK.

Hej. Mit problem er som beskrevet i overskriften.
Vi har hjemmeside og mailserver hos en udbyder, men ADSL hos TDC og har altid brugt smtp.mail.dk som udgående server. Dette virker pludseligt ikke.

Fejlbeskrivelse:
"Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'modtagermail@mail.dk'. Emne 'ny test', Konto: 'mail.voreskonto.dk (5)', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [62.242.32.52] blocked using sbl-xbl.spamhaus.foo; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=62.242.32.52', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79"

HJÆLP!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2009 - 14:06 #1
Prøv at ændre udgående port fra 25 til 587
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2009 - 14:21 #2
Problemet er at den er listet i XBL på http://www.spamhaus.org/

Den IP der er vist, er det din IP, eller TDCs IP ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2009 - 14:22 #3
Nogen mailservere brugere disse lister for at undgå spam, og de kan være svære at komme ud af igen.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 16:34 #4
lassebm> Det må være TDC's IP - hvad gør jeg?
vejmand> Det er pop3-mail, så kan jeg vel ikke ændre portenr.?
Avatar billede b-and Novice
07. juni 2009 - 15:32 #5
Prøv og gå ind og fjern den mail som driller - genstart maskinen.

Sæt den så op igen, det er nogen gange at det gør underværker…

Ellers så er der lidt mere her:

Mailen sidder fast i Udbakken

Sådan opstår problemet
Når du klikker på mail-linket åbner Internet Explorer straks en mail, som du kan sende dit svar i.
Problemet opstår, når du klikker Send. Mailen havner nemlig i Udbakken, som først bliver tømt, når du åbner det postprogram, som mailen er oprettet i.

Ekstra slemt bliver det, hvis Internet Explorer for eksempel har valgt Outlook Express som standard-postprogram, mens du bruger Outlook til daglig. I den situation vil mailen overvintre i udbakken, indtil du en dag tilfældigvis åbner Outlook Express.

Sådan undgår du problemet:

Åbn Internet Explorer > Funktioner > Internetindstillinger > Programmer
Her skal du sørge for, at dit foretrukne postprogram er valgt ud for E-mail-adresse > og klik OK

En ekstra mulighed:
Vær også opmærksom på, at du skal åbne postprogrammet for at få dine mails ud af Udbakken. Hvis du eksempelvis altid bruger webmail, bliver Udbakken i postprogrammet aldrig tømt.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2009 - 07:31 #6
Lassebm> Læg venligst svar, så du kan få point - problemet lå hos Spamhaus...
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. juni 2009 - 12:18 #7
Svar.

Skrev i til spamhaus, eller er i/de automatisk blevet fjernet fra listen?
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. juni 2009 - 12:18 #8
svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester