Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails - modtagelse OK.

Hej. Mit problem er som beskrevet i overskriften.
Vi har hjemmeside og mailserver hos en udbyder, men ADSL hos TDC og har altid brugt smtp.mail.dk som udgående server. Dette virker pludseligt ikke.

Fejlbeskrivelse:
"Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'modtagermail@mail.dk'. Emne 'ny test', Konto: 'mail.voreskonto.dk (5)', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [62.242.32.52] blocked using sbl-xbl.spamhaus.foo; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=62.242.32.52', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79"

HJÆLP!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2009 - 14:06 #1
Prøv at ændre udgående port fra 25 til 587
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2009 - 14:21 #2
Problemet er at den er listet i XBL på http://www.spamhaus.org/

Den IP der er vist, er det din IP, eller TDCs IP ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2009 - 14:22 #3
Nogen mailservere brugere disse lister for at undgå spam, og de kan være svære at komme ud af igen.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 16:34 #4
lassebm> Det må være TDC's IP - hvad gør jeg?
vejmand> Det er pop3-mail, så kan jeg vel ikke ændre portenr.?
Avatar billede b-and Novice
07. juni 2009 - 15:32 #5
Prøv og gå ind og fjern den mail som driller - genstart maskinen.

Sæt den så op igen, det er nogen gange at det gør underværker…

Ellers så er der lidt mere her:

Mailen sidder fast i Udbakken

Sådan opstår problemet
Når du klikker på mail-linket åbner Internet Explorer straks en mail, som du kan sende dit svar i.
Problemet opstår, når du klikker Send. Mailen havner nemlig i Udbakken, som først bliver tømt, når du åbner det postprogram, som mailen er oprettet i.

Ekstra slemt bliver det, hvis Internet Explorer for eksempel har valgt Outlook Express som standard-postprogram, mens du bruger Outlook til daglig. I den situation vil mailen overvintre i udbakken, indtil du en dag tilfældigvis åbner Outlook Express.

Sådan undgår du problemet:

Åbn Internet Explorer > Funktioner > Internetindstillinger > Programmer
Her skal du sørge for, at dit foretrukne postprogram er valgt ud for E-mail-adresse > og klik OK

En ekstra mulighed:
Vær også opmærksom på, at du skal åbne postprogrammet for at få dine mails ud af Udbakken. Hvis du eksempelvis altid bruger webmail, bliver Udbakken i postprogrammet aldrig tømt.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2009 - 07:31 #6
Lassebm> Læg venligst svar, så du kan få point - problemet lå hos Spamhaus...
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. juni 2009 - 12:18 #7
Svar.

Skrev i til spamhaus, eller er i/de automatisk blevet fjernet fra listen?
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. juni 2009 - 12:18 #8
svar