Avatar billede wispy Nybegynder
02. juni 2009 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek om IP er online?

Kan det lader sig gøre, ved hjælp af PHP, at tjekke om en IP er online?

Eksempelvis ved hjælp af en eller anden form for ping måske!

Hvis man f.eks. vil se om ens familie eller venner er online...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. juni 2009 - 13:55 #1
du kan godt lave en ping op i mod en IP adresse... men tvivler på at du vil så specielt meget ud af det... de fleste mennesker har jo en eller anden form for ADSL router på, og deres IP adresse er jo IPadressen på ydersiden af denne router og så vil den bare svare tilbage...

Næste problem er sådan set at folk kan slå svar på ICMP(som ping protokollen hedder) fra og så vil du ikke få svar, selv om at den givne computer/adsl router er tændt...
Avatar billede wispy Nybegynder
02. juni 2009 - 14:08 #2
Nåå ja... Den havde jeg ikke lige tænkt over...

Tak for det...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. juni 2009 - 14:10 #3
helt i orden... nogle gange er sådanne ide'er meget gode, men desværre kan de ikke altid lade sig gøre...

svar!