Avatar billede erlandsen Seniormester
31. maj 2009 - 22:59 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kalender knap i access formular

Jeg har nogle felter i en formular der skal anføres en dato i. Ud over at kunne skrive datoen - vil jeg også gerne at man kan klikke på en kalender og herfra overføre den dato man vælger.
Avatar billede terry Ekspert
31. maj 2009 - 23:13 #1
you dont say which version of Accces, but here's some info for 2007
http://office.microsoft.com/en-us/access/HP011210601033.aspx
Avatar billede terry Ekspert
31. maj 2009 - 23:15 #2
and other versions
Avatar billede mugs Novice
31. maj 2009 - 23:15 #3
Hvis du med kalender mener Access ActiveX objekt , har denne ikke nogen Vedklik hændelse. Du må finde en anden hændelse som f.eks.:

Private Sub Calendar0_Exit(Cancel As Integer)
Me.Tekst1 = Me.Calendar0
End Sub
Avatar billede erlandsen Seniormester
31. maj 2009 - 23:34 #4
Det er 2003 ver.

Jeg tænkte f.eks. at der skulle være en knap ved siden af datofeltet i formularen man kunne klikke på, så en kalender åbnede op og som man kunne vælge en dato fra som indsatte denne dato i feltet...
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2009 - 08:55 #5
Du kan sætte egenskaben synlig til nej for kalenderen, og i knappen:

Me.calendar0.visible = true
Avatar billede terry Ekspert
01. juni 2009 - 09:07 #6
You can find an kalender object example here http://www.makeiteasy.dk/Home.asp?ContentID=30