Avatar billede erlandsen Seniormester
31. maj 2009 - 22:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprette og arkivere dokumenter (word, e-mail m.m.) fra Access formular

Vi har et sagsstyringssystem som vi gerne vil udvide lidt.
Sagerne der oprettes er på arbejdsløse som vi har inde og som vi bla. skal sørge for at finde arbejde til.

F.eks. vil vi gerne kunne registrere korrespondancen mellem os og den arbejdsløse (word dokumenter) samt mellem os og de jobcentre vi hjælper (e-mails) og de virksomheder vi finder arbejde i (word dokumenter).

Som det ser ud i dag, så arkiverer vi e-mails i Outlook og word-dokumenterne i en mappestruktur på netværket.

Vi kunne godt tænke os, at man fra den enkelte sag, via vores formular, skal kunne klikke på en række skabeloner. Det kunne f.eks. være:

Mødeindkaldelse (Word) - der sendes til den arbejdsløse

Revurderingsbeskrivelse (Word)
Brev vedr. praktikaftale (Word)
Brev vedr. etablering af fleksjob (Word)
-der sendes til Jobcentret

Journalark (Word)
Samtykkeerklæring (Word)
Jobplan (Word)
-som vi selv arkiverer

Brev vedr. praktikaftale (Word) - som sendes til virksomheden.

Hvordan kan dette gøres smart fra vores Access formular?

Kan man f.eks. gøre det ved, at der er en knap der hedder "Opret dokument", hvorefter man vælger den dokument skabelon der skal bruges, hvorefter man kan udfylde e-mailen eller word-dokumentet med de ting der skal udfyldes i skabelonen (gerne evt. automatisk fra felterne i formularen)?

Herefter ville det være smart hvis man kunne se, hvilke dokumenter der var oprettet - og hvornår de var sendt - hvad enten det er e-mails eller word-dokumenter m.m.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. maj 2009 - 23:08 #1
Behersker du VBA (Visual Basic for Applications)?

Via VBA er det muligt at integrere de enkelte applikationer i Office-pakken.
Avatar billede erlandsen Seniormester
31. maj 2009 - 23:38 #2
Desværre kan jeg ikke programmere - og jeg er med på at det er et rimelig ambitiøst spørgsmål.

Forresten er det Access 2003 jeg har.
Avatar billede erlandsen Seniormester
31. maj 2009 - 23:44 #3
Her er lidt mere info...

Register clients activities

Description:
All the clients activities has to be registered, in order to keep track of each client. A Client activity can be:
1.    Sending a letter
2.    Receiving a letter
3.    Sending an e-mail
4.    Making a Phone call
5.    Interview with the client

Sending letters.
Word templates has to be available from the system.
When the Consultant wants to send e.g. a Meeting notification to a client, it should be done from the system by clicking the relevant template. Relevant information from the Client case should be transferred to the document, e.g. contact information of the client. After filling out the remaining information in the letter, the letter has to be printed and saved. When saving the letter it has to be registered in the system - so that it will be available next time a Consultant looks at the client case.

Receiving letters.
When receiving e.g. a curriculum vitae from the client it should be possible to upload in the case, so that it will be available next time a Consultant looks at the client case.

Sending e-mails.
When sending e-mails relevant to the client case, the e-mail has to be registered automatically in the client case, so that it will be available next time a Consultant looks at the client case.

Making phone calls.
Phone calls has to be registered manually when relevant to the client case. The consultant has to click on icon etc. and enter relevant information about the conversation and date and time.

Interview with the client.
As when making phone calls, the Consultant has to register relevant information about the interview and date and time.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 00:09 #4
Det er nok en opgave, der er mere omfattende end ét svar i dette forum.
Hvis du er ineteresseret, vil jeg gerne give et bud på en professionel løsning af opgaven - skriv evt. til stz snabel stz dot dk
Avatar billede supertekst Ekspert
01. juni 2009 - 10:47 #5
Enig med forrige indlæg ang. opgavens volumen.

Jeg er også til disposition vedr. evt. løsning af opgaven. Beskæftiger mig udelukkende med systemudvikling/programmering i Office-pakken. Du er velkommen til direkte kontakt - mail-adresse under profil.
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. juni 2009 - 15:51 #6
Måske skal spørgsmålet i stedet være hvor omfattende den nævnte opgave er tidsmæssigt?

Ind til da vil vi i første omgang lave et link til word - så hvis man kan svare på følgende spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/876775 vil det være fint...
Avatar billede erlandsen Seniormester
10. juli 2009 - 18:37 #7
lukkes
Avatar billede supertekst Ekspert
10. juli 2009 - 23:50 #8
Er det stadig aktuelt? (selvom du lukker)

Men for at give estimat vedr. tid/økonomi er det nok nødvendigt at få lidt mere indsigt i det bestående system.

Som sagt er du velkommen til at kontakte mig (mailadr. under profil)
Avatar billede erlandsen Seniormester
13. juli 2009 - 10:16 #9
er ikke aktuelt mere - jeg skal nok huske dig når det bliver relevant med mere office udvikling.