Avatar billede hjulben42 Nybegynder
30. maj 2009 - 23:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slå biblioteker samme på netværk

Jeg har en stationær der kører som film server for mit medie center. Før i tiden havde jeg nok i en HDD med film, men har nu måttet købe en ekstra, der desværre ikke egner sig til at køre i RAID med den første. Derfor vil jeg høre om der er en måde jeg kan få de to film biblioteker til at se ud som et på mit netværk.
Så D:\Film & E:\Film fremtræder som \\Server\Film...
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. maj 2009 - 23:36 #1
Du kan mounte film-mapperne i tomme mapper under den delte mappe. F.eks.

\\Server\Film\film1 kan pege på d:\film
\\Server\Film\film2 kan pege på e:\film
Avatar billede mjdigital Nybegynder
30. maj 2009 - 23:48 #2
Er nemt nok :)

Gå til denne computer højre klik og vælg "Add newtork location" hedder det på engelsk hvert fald :) 2. knap fra bunden.

Der kan du få \\Server\Film2 til at blive f.eks.

Drev y:

eller andet f.eks. håber det hjælper dig :)
Avatar billede hjulben42 Nybegynder
31. maj 2009 - 00:15 #3
Jeg er bange for at jeg ikke gjorde mig klar nok. både D:\Film & E:\Film skal fremtræde som \\SERVER\FILM, dvs ikke som \FILM1 & \FILM2
Avatar billede ksoren Nybegynder
31. maj 2009 - 00:30 #4
Hvis du benytter Vista, kan du lave en virtual mappe og dele den.

Det med at mounte giver dig ikke flere delte mapper, kun den ene. Og i har du så dine filmmapper liggende.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2009 - 10:23 #5
Bare et lille tankeeksperiment.
Jeg kan forstille mig at computeren bliver ret forvirret når du prøvet at kopiere en fil over i \\SERVER\FILM.
Den kan jo ikke vide hvilken af de to harddiske den skal lægge filen på.
Avatar billede stalle Nybegynder
07. juni 2009 - 13:24 #6
Den eneste måde jeg kender til, er ved at mounte den ekstra disk, som en mappe på din eksisterende film-disk.
Vælg disken i din Diskhåndtering.
Fjern det eksisterende drev-bogstav.
Herefter kan du gå ind, og ligesom hvis du ville tilføje et drev-bogstav, kan du så vælge at den skal fremgå som en mappe, på en anden disk.

Håber det giver mening?