Avatar billede encorez Nybegynder
30. maj 2009 - 14:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVI vs VGA ved 1920x1200

Hej

Jeg har netop købt en lille brugt Acer 2930 bærbar. Den er lækker og jeg skal have den sat til min Dell 24" som den kommer til at stå sammen med det meste af tiden.

Minuset ved denne acer er den har ikke DVI. Jeg regnede med at jeg ikke ville kunne se forskel fra min gamle stationære med DVI til den nye bærbar med VGA.

MEN det kan jeg desværre. Det står bare en tand skappere, lidt mere crisp hvis I forstår. Dog kan man selvfølgelig ikke sige om det bare er kablet. Det kan selvfølgelig også være kvaliteten af graffikort som selvfølgelig ikke er det ypperste i bærbaren.

Men jeg tror det er kablet og vil høre jer hvad I mener. Man kan nemlig købe en dock til aceren og der er der DVI i. Så kører alt fra docken og ind i den bærbar i ét eneste multikabel. Docken hedder Acer EasyPort IV.

Er der nogen der har erfaringer med den slags dockingporte, er kvaliteten god nok når man kører det hele i et kabel?

Mener I det kan have med VGA kablet at gøre som jeg skriver? Måske også fordi det er den høje opløsning.

Mvh. Simon
30. maj 2009 - 14:43 #1
... DVI vil altid være bedre end VGA. Specielt med nævnte 24" skærm...

Så hop du bare på den dockingstation. Så har du jo også diverse forbindelser til LAN/USB/POWER/... i ét hug...
Avatar billede clauska Juniormester
30. maj 2009 - 14:57 #2
Forskellen mellem DVI og VGA er at DVI er digital og VGA er analog.

så kan kun tilslutte mig karise_larry - brug dockingstation.
Avatar billede encorez Nybegynder
30. maj 2009 - 14:58 #3
Ja, enig. Jeg havde dog håber (inden købet) jeg kunne nøjes med VGA.

Jeg kører VGA fra et mediacenter til en fldskærm i stuen, men den kører kun 1280x768. Der synes jeg ikke der er noget at komme efter, men det er måske specielt ved de højere opløsninger hvor man begynder at kan se forskel som du også er inde på
30. maj 2009 - 15:21 #4
*Nemlig* ...specielt ved de højere opløsninger hvor man begynder at kan se forskel..

Og også som sagt/skrevet: ...diverse forbindelser til LAN/USB/POWER/... i ét hug... - så er den jo let at bare løfte af og med hvor som helst, uden 117 stik/kabler skal afmonteres *S* ...
Avatar billede encorez Nybegynder
30. maj 2009 - 15:37 #5
Docking er nu bestilt. DVI er vejen frem :)

Læg et svar for hjælpen
Avatar billede encorez Nybegynder
04. juni 2009 - 21:22 #6
Hvis ingen vil byde ind, snupper jeg selv points.

Takker