Avatar billede Tonehjul Nybegynder
29. maj 2009 - 16:21 Der er 6 kommentarer

Gammel XP kryptering i Win 7/XP

Jeg har installeret Win 7 Ultimate RC (32 bit)og bruger Office 2007. Jeg har backup af alle vigtige filer på en anden NTFS harddisk. Mit problem er, at jeg overså, at min gamle dokumentmappe fra XP'en var krypteret og krypteringen er flyttet med over.
Altså kan jeg fra min Win 7 kun se dokumenttitlerne, men ikke åbne dem, da jeg ikke har "access priviliges" til dem, selvom min account er admin. Den pågældende mappe kan ikke flyttes over på c:, men er en del af min Homegroup, men det har ikke hjulpet.
Derudover har jeg prøvet at skifte ownership på folderen og dens subfolders, men det har ikke hjulpet, selvom jeg er logget på som admin.

Jeg krypterede som sagt filerne i min gamle XP, men end ikke et password spørger den om. Så ville problemet være løst. Nu har jeg afinstalleret Win 7 RC og geninstalleret win XP. Filerne er stadig låste.

Er der nogen der har nogle gode forslag?
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2009 - 18:29 #1
Jeg er bange for, at du må vinke farvel til dine krypterede filer.
Brug aldrig windows kryptering. Det er så tåbeligt, at man skal
have en bestemt fil for at gense dem. Og den har du åbenbart ikke.
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. maj 2009 - 19:00 #2
Tåbeligheden skulle så ligge i, at der måske ikke oplyses tydeligt nok, at man bør tage backup af sit efs certifikat.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2009 - 19:06 #3
Det har du helt ret i. Det er en meget grov fejl fra microsoft.
Avatar billede Tonehjul Nybegynder
01. juni 2009 - 21:20 #4
Uanset hvad, er fejlen min. -Dvs Fejl 40.

Men har I nogle løsningsforslag?
Avatar billede Tonehjul Nybegynder
04. juni 2009 - 17:53 #5
Sig mig engang.. Er der virkelig ingen af jer hårde hunde herinde, der har et forslag eller ved hvordan det kan løses?!

*SS* Det går nok, men tak for kommentarerne..
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. juni 2009 - 12:59 #6
Medmindre du vil ud i at knække en halvhård kryptering, så er det nødvendigt at genskabe det gamle efs certifikat. Og det kan godt blive en slemmer en, da du har overskrevet og geninstalleret på den partition hvor det lå.