Avatar billede udklym Nybegynder
29. maj 2009 - 10:51 Der er 7 kommentarer

Jokertegn i en kombibox

Jeg har en database med temmelig mange poster ca. 55000 hvor det kan være besværligt at finde de rette post.
Udvælgelse af data skeer via en Kombiboks med dropdown, hvor jeg man vælge en post blandt de ovenstående 55000 poster.
Dette ville være ret smart hvis kombiboksen kan sortere data i dropdown ved brug af jokertegn.
eks. iBASE Equipment Numb = 45000002235 for at finde denne post vile det være smart at man bruge jokertegn eks. iBASE Equipment Numb = *2235.
kombiboks navn: (cboItem)
kilde data til kombiboks: SELECT tblIBASEStamdata.[iBASE Equipment Numb], tblIBASEStamdata.Quantity, tblIBASEStamdata.[Customer Cons], tblProduktStamdata.ProduktID, tblIBASEStamdata.[Material group], tblIBASEStamdata.[iBase Purchase date], tblIBASEStamdata.[iBase Warrenty date], tblIBASEStamdata.[iBase Number], tblIBASEStamdata.[Component ID], tblIBASEStamdata.Køleskab
FROM tblIBASEStamdata INNER JOIN tblProduktStamdata ON tblIBASEStamdata.[iBASE Equipment Numb] = tblProduktStamdata.[iBASE Equipment Numb];
Avatar billede mugs Novice
29. maj 2009 - 11:07 #1
Se på Makeiteasy.dk

Der er en fremragende søge- filtreringsfunktion, hvor du kan vælge et eller flere søgefelter med eller uden jokertegn.
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2009 - 11:07 #2
Maybe you should concider not using a dropdown to find records but a freetext field where you enter what your looking for.
Avatar billede hnteknik Novice
29. maj 2009 - 17:31 #3
Man kan lave en kollektion som filtrerer og præsenterer de filtrerede data i en drop down. Jeg har en rigtig stor kunde som filtrerer blandt +100.000 records. Her er de venstre orienteret til filtrering datolabels. 08 giver 2008 0807 giver juli 07 etc.

Det er for kompleceret at beskrive det her, men kig under collections, hvor du læser hele indekset ind. collection filtreres og fødes til et rullegardin.
Avatar billede hnteknik Novice
29. maj 2009 - 17:32 #4
erata juli 2008
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2009 - 23:43 #5
Postkilden til din formular skal være en forespørgsel og kriteriet for feltet [iBASE Equipment Numb] skal være:
LIKE "*" & [forms]![NavnPåDinFormular]![NavnPåEtNytSøgefelt] & "*"

På det her nye søgefelt ligger du flg. kode på EfterOpdateringshændelsen:

form_NavnPåFormular.requery

!~)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2009 - 23:46 #6
Det er iøvrigt klart en fordel at komme af med en kombiboks, som indeholder så mange poster....
Avatar billede udklym Nybegynder
01. juni 2009 - 00:59 #7
Hej hnteknik

Jeg forstår ikke helt hvor det er jeg kan finde det indlæg du omtaler. (kig under collections) ? hvor er det.