Avatar billede erlandsen Seniormester
29. maj 2009 - 10:48 Der er 8 kommentarer

Norton Internet Security

Jeg har haft Norton Internet Security 2009 i et stykke tid - og synes den fungerer godt.

Dvs. det troede jeg - for nu oplyser Symantec at den kun virker med administrator konto - dvs. hvis man anvender standard brugerkonti på pc'erne - så virker Norton Internet Security 2009???

Det er jeg rimelig overrasket over - specielt fordi jeg har købt produktet gennem Dell når jeg har bestilt vores PC'er og de ved godt at PC'erne skal bruges til undervisning - og at man derfor bliver nødt til at oprette standard brugerkonti for at undgå at skulle konfigurere pc'erne efter hvert kursus.

Sp. er så - er der evt. nogen der har oplevet dette problem? Ud af mine 16 undervisnings pc'er er der måske 2 af dem jeg ikke kan se NIS-ikonet nede i systray - og da ikonet på de 14 andre er grønt og indikerer at jeg er sikret - så ser det jo alligevel ud til at fungere på de fleste???
Avatar billede erlandsen Seniormester
29. maj 2009 - 10:49 #1
Oops..
- dvs. hvis man anvender standard brugerkonti på pc'erne - så virker Norton Internet Security 2009 IKKE???
Avatar billede f-arn Guru
29. maj 2009 - 11:04 #2
"for nu oplyser Symantec at den kun virker med administrator konto "

Hvordan har du fået den besked?
29. maj 2009 - 11:18 #3
Generelt: W2000, XP, Vista, ?
Avatar billede erlandsen Seniormester
29. maj 2009 - 14:32 #4
Vi har Vista.
Jeg fik beskeden da jeg kontaktede deres supportfunktion i forbindelse med at jeg opdagede at to af mine brugere ikke kunne se norton internet security ikonet nede i systray og en anden ikke kunne køre live update ordentligt - så den altid står med "Usikker" (rød)...
Avatar billede f-arn Guru
29. maj 2009 - 15:55 #5
Det lyder helt skørt! Hvordan kontaktede du dem? Hvis man "googler" det frmgår det tydeligt at det skal virke.
Avatar billede erlandsen Seniormester
29. maj 2009 - 22:51 #6
når programmet åbnes er der "Hjælp og support" i øverste højre hjørne som man kan klikke videre på og chatte med supporten.

han mente ikke han kunne hjælpe mig med at løse problemet - da programmet efter hans udsagn kun virker når man er på som admin...
08. juni 2011 - 08:01 #7
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede erlandsen Seniormester
09. juni 2011 - 08:03 #8
jeg måtte skifte til endpoint protection