Avatar billede mogensp Nybegynder
28. maj 2009 - 19:27 Der er 2 kommentarer

Speedstream 4100 modem

Hejsa til jer alle på experten.
Jeg har et problem med mit Speedstream 4100 Modem.
Jeg bruger Windows XP 32-Bit. på 2 computere.

for et par dage siden havde jeg et alm. adsl modem og en alm. Router sat sammen med mine 2 computere og det virkede fint.

Nu hvor jeg har fået det nye modem vil de ikke gå på nettet sammen mere.
Dvs. at jeg godt kan gå på nettet med computer1 med -Hent Automatisk IP-adresse + Hent automatisk en DNS-serveradresse + Router.
men når jeg sætter dem sammen i min Router vil de ikke mere snakke sammen men computer1 kan godt gå på nettet.

Det skal lige siges at når jeg tager net-stikket fra Computer1 kan Computer2 godt gå på nettet men kun hvis jeg skriver -Brug følgende IP-adresse + Brug følgende DNSserveradresser.
som jeg har afskrevet fra computer1.

Håber virkeligt at i kan hjælpe mig.

MVH. Mogens Petersen.
Avatar billede mogensp Nybegynder
29. maj 2009 - 13:17 #1
-Jeg kom til at se at det ikke var en Router men istedet en EtherNet SWITCH.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
29. maj 2009 - 14:13 #2
Hej..

Du skal bruge en Router efter dit Modem..

(Havde selv samme problem da jeg havde forhørt mig omkring var det pga. den nye terrorlov..)