Avatar billede mbl Novice
27. maj 2009 - 12:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg hente data i en Database.mdf

Er det muligt at hente data fra en MSDE database. Jeg har ikke nogle programmer der kan åbne denne database.

Det er en database som bruges til at hente temperatur/alarm logninger fra en CTS system.

Jeg har EXCEL og Access og VB6. Er der en af disse programmer som kan hente dataerne op i noget tabel form.

Evt. Hvordan??
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. maj 2009 - 20:15 #1
Access enten via eksporteret til en csv-fil fra msde, så kan du nøjes med excel, eller importeret i access via odbc.
/ptj_11
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2009 - 01:27 #2
Hvis du har installeret SQLServer kan du hente data med både Excel, Access og VB6.

Uden SQLServer kan du ingenting.
Avatar billede mbl Novice
28. maj 2009 - 07:57 #3
Når du siger "SQLServer" er det så et program, du mener?

Jeg ved godt at der er programmer der kan læse/skrive i SQL databaser men de er jo temmelig dyre.

Jeg ved at der er nogle SQL kald man kan lave og derved trække tabler ud i SQL programmer.

Kan man ikke lave disse kald fra en af de ovenforstående programmer, hvis man kender strukturen i database tablen.

Mit problem er at jeg har 3 alarmer "records" jeg skal have slettet. Jeg kan "jo" bare slette databasen og oprette en ny. Men det medfører at jeg msiter en masse data.
Avatar billede fennec Nybegynder
28. maj 2009 - 10:26 #4
Avatar billede fennec Nybegynder
28. maj 2009 - 10:28 #5
Du kunne også med fordel hente den fulde SQL express version, så du kan køre din egen database server:
http://www.microsoft.com/Sqlserver/2005/en/us/express.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2009 - 14:10 #6
Der er ingen programmer som gaar direkte i en MDF.

Det er altid:

program------------SQLServer---------MDF fil

SQLServer er software fra Microsoft.

fennec har giver link til gratis versionen.
Avatar billede mbl Novice
06. juni 2009 - 16:10 #7
fennec ligger du et svar
Avatar billede fennec Nybegynder
08. juni 2009 - 07:58 #8
.o) <-- One Eyed Jack