Avatar billede bastian8660 Nybegynder
27. maj 2009 - 07:24 Der er 2 kommentarer

Password på public mappen Synology 106

Hej

Jeg har opgraderet til den sidste nye firmware.
Jeg har allerede password på min admin konto , men
mangler at kunne tilføre et password til public mappen ( når jeg tilføjer drevet på min pc promter den mig ikke for et password) hvilket betyder at hvis disken skulle blive stjålet har vedkomne adgang til alle data

Kan dette lade sig gøre ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. maj 2009 - 09:30 #1
Et "login-password" er ligemeget hvis disken bliver stjålet - så kigger man bare direkte på disken.

Hvis ikke din dims kan kryptere filernes indhold, skal du gøre det fra din PC. Der findes sikkert programmer, der kan gøre det - kender ikke lige nogen.
Avatar billede justrace Novice
19. juni 2009 - 20:45 #2
Public mappen skal der ikke være pw på, for den er jo "public". Opret en anden mappe med pw, til at lægge de følsomme billeder i. :)
Public mappen er jo til film, musik og billeder, så de kan streames til en mediaplayer, som jo ikke kan taste et pw ind.
Der findes en enkelt jeg kender til der kan, men det er ikke hovedreglen, at de kan det.