Avatar billede bblindbk Nybegynder
23. maj 2009 - 16:17 Der er 5 kommentarer

ny installation af xp

Jeg har slettet min hd for at kunne køre både xp og ubuntu.

Jeg kom til at indlæse ubuntu først for derefter at finde ud af, at det ville være lettest at indlæse XP først for derefter at indlæse ubuntu.

Men da jeg slettede ubuntu og forsøgte at indlæse xp siger installationsprogrammet at den ikke kan finde nogen hd på maskinen.
Og det er selvom jeg godt kan partitionere disken (og ved kontrol - så kan ubuntu også finde disken)

Er der nogen der kan komme med forslag til hvad man kan gøre?
Avatar billede mchlbk Praktikant
23. maj 2009 - 16:26 #1
Prøv at indstallere Ubuntu først og XP bagefter.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
23. maj 2009 - 16:35 #2
Altså jeg plejer altid at smide XP ind og derefter Ubuntu fordi ubuntu selv klare alt det med boot order mm. :)

Hvis XP installation ikke kan finde den.. Ved du om det er NTFS eller noget andet? Ellers prøv at ændre Typen til NTFS..

Fordi ubuntu har sikkert lavet den til en ext3 eller noget i den retning.
Avatar billede azerty Juniormester
23. maj 2009 - 16:51 #3
bblindbk skriver:

"Jeg har slettet min hd..."

"Men da jeg slettede ubuntu..."

Jeg ville rydde harddisken med enten Delpart eller Killdisk:

http://geocities.com/herberthumlebi_boot_cdrom/
23. maj 2009 - 17:21 #4
PS: Principielt er denne kategori forbeholde fejl på EKSPERTEN.DK !

Brug evt. http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/ en anden gang...
Avatar billede bblindbk Nybegynder
25. maj 2009 - 12:13 #5
Tak for forslagene - i mellemtiden downloadede jeg Windows 7 - og den installerede sig helt uden problemer, hvorefter jeg installerede Ubuntu - jeg ville alligevel gerne prøve 7'eren - så det hele lykekdes alligevel efter to dages arbejde....