Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 21:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

link fejler, pga .htm

jeg har lavet en simpel hjemmeside hvortil der er lavet et link: www.xxx.dk/info    , klikker jeg på linket vises en fejl medd. men ændrer jeg linket til .htm til sidst så virker det. hvordan kan jeg undgå at lave links, hvor der skal stå .htm til sidst ???
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 22:03 #1
Den mest simple måde at gøre det på:
Du laver en mappe på dit domæne som hedder info. Under den ligger du en fil der hedder index.html (på Apache, på ISS er det default.html).
Så vil links til domæne.dk/info pege på domæne.dk/info/index.html
Ligeledes kan laves med andre mapper.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 07:52 #2
super. det virker !!! tak herfra. læg et svar for point.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 16:43 #3
Jeg er glad for at det virker for dig :)
En anden ting, undlad at linke til domæner i brug som eksempel.
Folk kunne måske tro det var dit domæne, og derved komme til at se ting de ikke har lyst til (xxx).
Domænet .example er reserveret, så der kan man være helt sikker på at folk ikke klikker forkert.