Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
17. maj 2009 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logon

Hej allesammen

jeg har lavet et hjemmenetværk og har givet det andre i huset adgang til mine ting. Det gik dog lidt hurtigt så da de i vinduet "vis arbejdsgruppe computerer" trykkede på min computer og blev promtet for en adgangskode gav jeg dem bare min admin brugernavn og kode. Nu har jeg fået lavet en kode til dem som de kan bruge og hvor de har de rette rettigheder. Men jeg kom til at trykke på gem kode. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få vinduet til at åbne igen sådan at jeg kan skrive den rigtige "brugernavn og kode"?
Avatar billede julemandenb Nybegynder
17. maj 2009 - 17:38 #1
Er det en kode for man kan oprette forbindelse til det ønsket netværk ? og kører du med vista?
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
17. maj 2009 - 17:54 #2
Det er egentlig bare en server de opretter forbindelse til. Eller rettere en del mappe på serveren.

Køre med windows XP

Altså når man i XP siger start>>netværkssteder>>Vis arbejdsgruppe computere
Så kommer der en mappe der visere de computere der er på netværket (i dette tilfælde hedder netværket workgroup)

Så når man trykker på server jeg har købet til formålet så bliver de promtet for et logon og det var her jeg skrev et admin password. Så nu vil jeg gerne promtes for et password igen så jeg kan skrive det rigtige og så gemme det....
Avatar billede julemandenb Nybegynder
17. maj 2009 - 17:56 #3
Hmm, Hvad der angår servers?
- Så det ikke mig der hjælper ;D
beklager

//Mikkel
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2009 - 18:01 #4
pNu kommer den an på hvor du har oprettet password.

Men Prøv lige at tjekke her i første omgang:

Start, kontrolpanel, brugerkonti, klik på din administartorkonto
i øverste venstre hjørne skulle du gerne få en linie der hedde:
Administation af dine gemte adganskoder
marker password i næste boks og vælg fjern
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
17. maj 2009 - 18:18 #5
Det spiller. Var præcist det jeg ledte efter. Tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2009 - 18:19 #6
Fint, så smider jeg et svar :)
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2009 - 18:28 #7
Info:
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for mit svar, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)