Avatar billede EXstorm Praktikant
17. maj 2009 - 16:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af cronjob

Hej

Jeg ønsker at oprette et cronjob hos min udbyder (servage.net). I kontrolpanelet kan man vælge en sti til et script samt et felt med 'send errors to'. Jeg ønsker at tage backup af en mysql database en gang om måneden.

Hvad gør jeg herfra?
Avatar billede erle Nybegynder
17. maj 2009 - 16:45 #1
Det du gør nu er at lave et php script, med et mysql dump.

Den vil gemme alt din data i en fil og gemme den på en hvilken somhelts mappe på din webserver.

Prøv at kigge på: http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/mysql-tutorials/using-php-to-backup-mysql-databases.aspx
Avatar billede EXstorm Praktikant
17. maj 2009 - 17:23 #2
Kan du forklare lidt mere hvad jeg skal gøre for at tilpasse scriptet til min situation?
Avatar billede EXstorm Praktikant
18. maj 2009 - 18:45 #3
Jeg har fundet dette script http://amadain.net/2008/02/24/automatically-backup-drupal-databases-through-cron men jeg har bare brug for at vide Hvor jeg skal sætte mine egne data ind?
Avatar billede acore Ekspert
05. juni 2009 - 15:35 #4
Det script, du har fundet, er ikke PHP, men et shell script.

Jeg bruger selv et script, der hedder HMS backup. Jeg har fundet det på nettet, men kan ikke huske hvor. Det virker fint på Servage.
Avatar billede EXstorm Praktikant
15. juni 2010 - 21:35 #5
acore smid et svar
Avatar billede acore Ekspert
15. juni 2010 - 22:20 #6
Svar :)