Avatar billede kimbk Nybegynder
17. maj 2009 - 11:16 Der er 3 kommentarer

Microsoft virtual PC

Hej

Jeg har ladet mig fortælle at Virtual PC er den geniale måde at køre krævende programmer/applikationer på - d.v.s. oprettelse af af virtuelle PC'ere dedikeret til en bestemt applikation, separeret fra indflydelse på og fra andre programmer.
Jeg har derfor downloadet Microsoft virtual PC og installeret programmet på min PC, som har følgende specs:

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz
4GB RAM, 1TB HD
XP PRO, Service Pack 3

Virtual PC Settings:
Memory 2017 MB
Hard Disk 1 installeret
CD/DVD Drive Secondary controller
Floppy Disk Auto detected
Networking  Network Adapters: 1
Sound Enabled
Display Default

Jvf. hjælpefunktionen skal man herefter starte den virtuelle PC op og installere det ønskede styresystem - præcis på samme måde som for en fysisk PC.
Der er beskrevet to metoder:
1. Installation af styresystem via CD-drev
2. Installation af styresystem ved at trække en ISO-fil hen på Virtual PC vinduets CD-ikon.

Tilsyneladende virker ingen af delene. Begge metoder medfører følgende skærmbillede:

Argon PXE Boot Agent v2.00 (BIOS Integrated) (C) Copyright 2044 Argon Technology Corporation

CLIENT MAC ADDR:. .... GUID:. .... og så en roterende streg - efter et par minutter afsluttes med "no boot file name received".

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

KimBK
Avatar billede zagger Juniormester
17. maj 2009 - 16:52 #1
Jeg ved godt at det er Microsoft virtual PC som du spørger om, men jeg vil alligevel tillade mig at anbefale dig at bruge VirtualBox i stedet for. Den er efter min mening nemmere at finde ud af og har flere indstillingsmuligheder.

http://www.virtualbox.org
Avatar billede kimbk Nybegynder
18. maj 2009 - 18:05 #2
Tak for svaret - har lige skimmet VirtualBox igennem. Ser rigtig interessant ud - jeg giver den en chance og prøver den af.
Avatar billede nellem Nybegynder
22. maj 2009 - 23:52 #3
Jeg har forsøgt på to forskellige computere at installere Virtualbox, version 2.2.2.-4659, men får under installationen fejlkode 2222 og installation bliver igen kørt tilbage.

Den ene var med XP og den anden med Vista. Mit formål var, at installere Windows7 via den virtual box, som beskrevet tidligere på PC World.

Har du et svar på dette problem eller skal jeg oprette spørgsmålet i en ny tråd?