Avatar billede homers Nybegynder
16. maj 2009 - 00:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cellereference og tid

Jeg søger en formel eller noget vba-kode, der kan følgende: Ved tryk på en knap eller lignende skal celle b1 vise det der står i a1. Efter 1. min. skal celle b1 automatisk vise det der står i celle a2, efter 2 min. skal celle b1 vise det der står i celle a3 osv. Dsv. celle b1 skal fungere som en slags counter/tæller, der for hvert minut der går viser værdien fra en ny celle.
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2009 - 07:40 #1
Indsæt følgende kode i et alm. modul
Opret en knap og link den til StartTimer
evt også en knap til StopTimer

Koden kan evt ændres så den stopper hvis den fx møder en tom celle i kolonne A

--------------------------------

Public RunWhen As Double
Dim rk

Sub StartTimer()
On Error Resume Next
    RunWhen = Now + TimeSerial(0, 1, 0)
    rk = rk + 1
    Application.OnTime RunWhen, "StartTimer", , True
    Cells(1, 2) = Cells(rk, 1)
End Sub

Sub StopTimer()
    On Error Resume Next
    Application.OnTime RunWhen, "StartTimer", , False
    rk = 0
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
19. maj 2009 - 22:13 #2
?
Avatar billede homers Nybegynder
25. maj 2009 - 16:10 #3
Hej jeg har lidt problemer, men er ikke en haj til VBA. Excel kommer med en fejl efter 1 min. så jeg er ikke kommet videre siden...