Avatar billede mcardle Nybegynder
15. maj 2009 - 10:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ORDER BY (3 værdier lagt sammen) DESC

Hej Eksperter.
Jeg står med det problem, at jeg skal finde nogle produkter i min database. Der er en tabel produktet og 3 koloner med tal i, som skal plusses og så skal den vise det højeste tal først.

Hvordan plusser man de 3 koloner i en SQL-sætning?

// mcardle
Avatar billede fennec Nybegynder
15. maj 2009 - 10:44 #1
select id, name, kol1+kol2+kol3 as kolTotal from dinTabel order by kol1+kol2+kol3 desc
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. maj 2009 - 12:08 #2
Jeg fandt ud af det.

Man kunne bare plusse dem:
SELECT * FROM table ORDER BY column1 + column2 + column3 DESC

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. maj 2009 - 12:10 #3
Uhh, skrev samtidigt... Hehe...
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. maj 2009 - 12:11 #4
Kunne ikke se dit svar før nu, efter jeg selv havde svaret. Vil du have nogle points. Jeg kan se på tiden du har svaret for lang tid siden.

// mcardle
Avatar billede fennec Nybegynder
15. maj 2009 - 12:22 #5
Behold du dem bare.

.o) <-- One Eyed Jack