Avatar billede janne123 Nybegynder
14. maj 2009 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

D-link og BØVL!

Jeg skal hjælpe min svoger, som VIL have trådløs internetforbindelse. Han har et USB U.S Robotics D-link plus en trådløs router givet ham af provideren ( vi bor i Italien ).

Hans trådløse internetforbindelse fungerede indtil for 10 dage siden, da computeren skulle på værksted og forbindelsen skal nu genetableres.
Harddisken er formatteret og en ny Windows XP er installeret.

Jeg har fået strenge ordrer om IKKE at geninstallere routeren men kun D-link adapteren...

Jeg kan bare ikke få det til at virke.
Når konfigurations-vinduet til D-link åbner ser jeg ganske vist hans net-adresse, men beder jeg om Connect lukker computeren ned og genstarter...

Han har nedskrevet på et stykke papir nogle adgangskoder - forskellige - som jeg har prøvet een efter een - men D-link beder om en krypteringskode, som han IKKE har....

Hvad gør jeg? Er der een her parat med et hurtigt svar og har jeg ret i at routeren skal indstalleres og konfigureres til at "snakke" med D-link?

Har lyst til at give 1000 points til den der kommer med et svar i løbet af en time så jeg kan styrte over til ham og løse hans problem! :-) :-) :-)
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. maj 2009 - 22:34 #1
Hvis computeren lukker ned når du prøver at connecte til hans trådløse, så tyder det alene på en driverfejl. Dertil skal d-link usb adapteren HELT afinstalleres på computeren og driveren fjernes i Enhedshåndtering.

Næste problem bliver så, hvis han ikke har krypteringsnøglen!
Uden den kommer i ingen vejne!
Så hvis han heller ikke har koden til at logge ind i hans trådløse router, så må han kontakte udbyderen som har leveret routeren og hører om de remote fra kan logge ind i den og finde koden til ham - og hvis det er en router leveret af udbyderen, men han selv har skulle sætte det trådløse op I ROUTEREN vel og mærke, ja så er der ikke længere nogen anden udvej, end at "gen-installere" routeren - altså resette den og sætte alt op på ny!

Men tjek med udbyderen om de kan håndtere routere først!
Avatar billede janne123 Nybegynder
20. maj 2009 - 12:14 #2
Jeg accepterer dit svar selv om det har vist sig at problemet er et helt andet: Under installationen af Windows XP er "Installation af trådløt netværk" ikke blevet installeret.
Det er i hvert fald hvad teknikeren, der i øjeblikket bøvler med min svogers computer, siger.

Jeg undrer mig lidt over at han sidder og surfer på nettet efter en løsning - det burde vel være ligetil at snuppe Windows XP CD-rom'en og tilføje den option manuelt?
Avatar billede janne123 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:08 #3
Det tog 2 1/2 time for den professionelle at klare paragrafferne! :-)