Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 10:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvor skal spørgsmål til Sharepoint placeres

Jeg har fået den "ære" at skulle supportere vores lokale sharepoint installation, det er jo godt nok noget andet end PHP, MYSQL og HTML, så puha en omgang.

Men hvor vil den korrekte placering af Sharepoint spørgsmål være her på eksperten ?
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 11:06 #1
Indtil der kommer en kategori til SharePoint, så kan du nok lægge spg under .net.

Men hvis det er et CAML, eller Contentype spg... tja. Vi må vel bare vente til kategorien kommer.

Hvad er dit spg?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 11:29 #2
Der er mange...

F.eks. har jeg en webpart, som anvendes til at søge efter medarbejdere.
Tekstboksen fylder vel i ca 70-80% af webparten i bredden og det lille søge ikon fylder så 5%, det vil sige der er 15-15% tom plads i højre side i webparten.
Kan jeg ikke få det vil at være noget i stil med:

tekstboks: 90-95%
knap: 5-10%

En anden ting, jeg er ved at oprette et lukket side, men det vises ikke på navigationen. :o(
Alle rettigheder burde dog være ok.
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 12:15 #3
Jeg går ud fra at du har en Site Collection. Her opretter du så flere sites. Et af disse er hidden, men du vil gerne have at man kan navigere på tværs at sites. Hvis dette er korrekt, så bliver du nød til at opdatere menuen i hånden, eller kode noget der kan løbe Site Collection igennem.

Evt, kan du se om du via Site Navigation Settings under Site Settings, kan markere Show SubSItes.

Vedr. din webpart, så ville jeg sætte en css classe på kontrollerne, og derved styre dem via css. Helt som normalt i .net 

Håber det kan hjælpe dig på vej.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 12:36 #4
Ang. den "skjulte" side, så kan jeg fint se siden, hvis jeg går under VIS ALT INDHOLD PÅ DENNE SIDE.
Og det som er endnu mere underligt, jeg får info om brugere i afdelingen, godt kan se den. (jeg er administrator med fuld kontrol / rettigheder - betryggende)

Hvordan sætter jeg css på en controller ?

Du har virkelig med en sharepoint noob at gøre her. :o(
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 12:50 #5
Er problemet at en normal bruger ikke kan navigere til siden, eller at de ikke har rettigheder til at se siden?

Hvis de ikke kan navigere til siden, så opret et link i hånden, under "site settings".

Kan du ikke smide koden til din webpart her, så kan det være at jeg kan hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 13:01 #6
Problemet er at siden ikke vises i menuen for mig.
Den vises i menuen for andre.
Andre og jeg selv, kan godt se siden, hvis jeg tilgår den direkte.
Så problemet er "bare" at siden ikke vises i navigationen til venstre. (i dette tilfælde)

Hvordan smider jeg koden herind ?
Det er ikke en webpart jeg har udviklet.
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 13:14 #7
Vil det sige at du kun har den kompilerede webpart (dll) og ikke kildekoden?
Hvis du ikke har kildekoden, så bliver det jo et hack. evt via jQuery.

Vedr. Navigationen så kan jeg ikke hjælpe. Men, hvis det kun er dig som ikke kan se siden, så ville jeg kigge på rettigheder på sitet.

Sorry, men SharePoint er kæmpe stort...
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 13:33 #8
1: Der er tale om standard sharepoint webpart - under søg -> personsøgning. Så det er nok ikke muligt at få sovsen til det.

2: Rettigheder har jeg set på selve sitet: Kun For... (de er rigtige nok, jeg står med FULD)

3: Ja, netop derfor jeg er så fucked... (men jeg må jo bare lære det)
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 13:54 #9
Hvis det er en standart, kan du så ikke rette det ved at gå i edit node på siden, og editere webpartem. Evt kan du gennem den ned lokalt, som en .dwp fil. det er bare en xml fil. og se om der er en setting som giver mening. Du kunne evt sætte breden på din textbox via pixels. Der er en property med navent Query text box width (in pixels) under Query Text Box
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 13:59 #10
Jeg tror det tomme space, er knappen man trykker på, for at søge.
Så det er nok nærmere den som skal redesignes.
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 14:26 #11
med er det ikke en gif?
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 15:16 #12
Jo, men det er kun firkanten.
Til højre for firkanten, se hvor jeg har sat et "kryds" på dette billede: http://www.codebreaker.dk/webpart.jpg
Avatar billede flashit Nybegynder
13. maj 2009 - 16:51 #13
Ok, du kan vel gøre det på to måder.

Lave noget grafik der passer ind i layoutet.
Gøre din inputbox bredere og derved skubbe knappen mod højre.

Begge dele gøres vis edit propertys på webparten.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 20:40 #14
Ren rediger propeties gør ikke noget.
Gør jeg tekstboksen / input feltet større via bredde pixels, så "skubber" den blot "hullet" længere mod højre og det er hele rammen som gøres større. Hullet forbliver der.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. august 2010 - 10:17 #15
Nogle som vil have point i denne tråd ?