Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
11. maj 2009 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre datetime i SQL select

Hej

Har en SQL2008express med datoformat yyyy/mm/dd og det kan brugerne ikke fatte.

Jeg vil have datetime ud i dd-mm-yyyy

Jeg har forsøgt select convert(datetime, feltnavn, 103) men det ændre ikke noget...skulle det ikke det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 15:49 #1
Nej. CONVERT skal konvertere til VARCHAR for at det format giver mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 15:49 #2
Men helet generelt boer du ikke lave den formatering i din SQL men overlade det til din applikation.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. maj 2009 - 10:54 #3
Det er vel nemmest at lade min SQL-streng ændre formatet end at det er ASP-kode der skal lave det ?

Er CONVERT(varchar, convert(datetime, feltnavn), 103) bedre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2009 - 15:02 #4
Localization hoerer hjemme i applikationen ikke i SQL'en. De fleste sprog har glimrende frameworks til at haandtere den slags paa en nem maade.

To ganeg CONVERT forstaar jeg ikke. Hvilken fekt type er der i databasen.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
13. maj 2009 - 14:01 #5
Det er "datetime"

Son jeg forstår dig vil du have at min ASP-side skal ændre datoformat efter det er hentet fra SQL ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2009 - 20:44 #6
Ja.

Din app henter en binaer tid fra databasen og formaterer den i praesentations laget til det format som brugeren nu forventer.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 04:21 #7
OK ?