Avatar billede evag Nybegynder
09. maj 2009 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Grafikproblemer

Jeg installerede nogle nvidia grafikdrivere. Når jeg nu starter computeren, er skærmen fyldt med kulørte streger, og jeg kan derfor ikke komme ind og genoprette systemet. Jeg har prøvet at vælge recovery og  "løs grafiske problemer" i opstarten, uden held.
Jeg har også prøvet at installere ubuntu igen, men får kun mulighed for at oprette endnu en partition til at installere ubuntu. Jeg ville derefter få en partition til windows, og 2 forskellige ubuntupartioner, og det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i.
Er der en form for  systemgendannelse, i stil med programmet i win xp?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2009 - 16:40 #1
Jeg kender ikke Ubuntu, men kan du ikke starte i FAILSAFE - hvis du har lidt styr på det du har lavet kan du også vælge Ctrl + Alt + F2 og arbejde fra konsollen - du kommer tilbage med Ctrl + Alt + F7
Avatar billede evag Nybegynder
09. maj 2009 - 16:46 #2
Jeg har vist ikke styr på det, det du skriver siger mig ikke så meget. Jeg er noget af en nybegynder m.h.t. Linux
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2009 - 17:13 #3
OK! normalt kan man vælge FAILSAFE ved boot, kan du ikke det - hvis du kan huske hvad de omtalte drivere hed burde du kunne fjerne dem igen via kommandopromten som du får ved at taste Ctrl + Alt + F2