Avatar billede naturmanden Nybegynder
08. maj 2009 - 22:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opstart

Jeg vil gerne havde min database til at starte automatisk når den lukkes op ved at klikke på den direkte.

Hvordan får jeg den til det?

Jeg bruger Access 2007
Avatar billede mugs Novice
08. maj 2009 - 22:57 #1
Nok har jeg ikke 2007, men jeg forstår overhovedet ikke dit spørgsmål.

klikke på den direkte???
Avatar billede madsenk Nybegynder
08. maj 2009 - 23:02 #2
Mener du at access skal starte automatisk når windows startes?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2009 - 11:19 #3
definer: 'starte database'
Avatar billede madsenk Nybegynder
09. maj 2009 - 11:23 #4
Så "åbne database" i stedet !
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2009 - 17:09 #5
definer: 'lukkes op' - og hvorhenne klikkes der? Hvad klikkes der på. Dit spørgsmål er alt for indforstået - uden navngivning  af kontekst

Almindlig, sker der netop det, når man klikker på ikonet for  *.mdb fil i explorer (som  indbefatter  desktoppen), at programmet access.exe startes med den mdb file, hvis ikon der klikkes på, som argument. Dette medfører at 'databasen åbnes' - sker der noget andet er association i windows røget - det har intet med ms-acces at gøre og er såre let at fikse (åben med i kontekst menu - X i anvend altid dette program).
Avatar billede mugs Novice
09. maj 2009 - 17:55 #6
Når det kommer til stykket, må vi nok konkludere, at spørgsmålet ikke vigtigt nok til, at det foranlediger spørgeren til at følge på på det.
Avatar billede madsenk Nybegynder
09. maj 2009 - 18:02 #7
Tja... det ser sådan ud.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. maj 2009 - 06:47 #8
Eller det kan være at manden er fuldstændig chocket over så mange kommentarer/spørgsmål til et ret simpet problem.

Manden ønsker vel bare at lave en Autoexec makro der udfører et eller andet der gør at hans databasen bliver levende når den startes!!
Avatar billede naturmanden Nybegynder
16. maj 2009 - 10:56 #9
Min database er ordnet med et menusystem og det jeg gerne vil havde den til er at når den lukkes op så går den ind på den første side i menu systemet, så den er let at bruge for folk der ikke har kendskab til databaser.
Avatar billede mugs Novice
16. maj 2009 - 11:28 #10
Så har du brug for en makro. Du designer en ny makro, og vælger handlingen Åbn Formular. Nederst i handlingsdargumenter skriver du navnet på den formular der skal åbnes. Luk og gem makroen og døb den autoexec.

Når databvasen åbnes vil programmet søge efter en makro med dette navn, findes den bliver de indspillede handlinger udført. Du kna tilføje flere handlinger som f.eks. Maksimer.
Avatar billede naturmanden Nybegynder
16. maj 2009 - 11:39 #11
Så lykkes det.
Tak for alle de gode kommentar.
Avatar billede mugs Novice
16. maj 2009 - 11:41 #12
Fint det kører, så skal vi bare have lukket spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2009 - 17:32 #13
start indstillinger, inklusiv startformular har sit eget menupunkt under funktioner.
Avatar billede mugs Novice
16. maj 2009 - 17:45 #14
brugerekspert > Det er korrekt, når jeg ikke tager den med her skyldes det, at du ikke kan maksimere en formular i den menu.
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2009 - 11:22 #15
Tak for point.