Avatar billede kendanmark Praktikant
08. maj 2009 - 16:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NAs eller HP MediaSmart Server

Hej Eksperter,

I vores netværk har vi 4 stationære Windows PCére og 2 Windows laptops og 2 Mac laptops plus div. iPhones, Wii og lign. Det kræver en hel del harddiskplads, og vores nuværende Synology NAS er ved at løbe fyldt. Jeg kunne jo bare sætte en større HD i, men har vil gerne have noget Raid (raid 1 er ok). Efter at have kigget lidt på den nyeste HP Media home server, synes jeg den ser tiltalende ud med streamin til iPhones, og Mac kompatibel m.m. Men den er dyr!

Den kommer til at rumme alle vores iTunes filer, vores digitale billeder, video, office filer m.v. Jeg har også planer om et mediacenter med projektor, og her skal jeg bruge vores nye server som lagerplads m.v.

Findes der tilsvarende alternativer som I  kan anbefale mig?
Max. pris omkring 4000,-
S jeg ved en del om computere og netværk men er ikke ekspert, og har ikke tiden til at bygge selv
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
10. maj 2009 - 18:57 #1
jeg har sådan en fætter her til salg.
http://ocu.dk/public_files/psu/psu.htm
den kan alt det du har brug for og inkl i prisen er der 2 x 500gb harddisk og server 2003.
det eneste den ikke lige er konfigureret til er streaming af media. men det er forholdsvis nemt at sætte op
Avatar billede kendanmark Praktikant
22. august 2011 - 10:11 #2
luk tråd