Avatar billede Morten_Anderson Nybegynder
02. maj 2009 - 21:23 Der er 7 kommentarer

BIOS OPDATERING SLOG FEJL - MIN VEGA MS 1636 STEN DØD! HJÆLP!

Jeg har en Vega MS 1636 som jeg har foretaget en bios opdatering på, dog uden videre held - den stoppede nemlig brat ved 98% og nu
kan maskinen ikke komme videre end til at konstatere "Cmos fail".

Da jeg fik maskine fra sddata.dk i jylland (som desværre lukkede og slukkede 27. marts) var der ikke noget dybdeborende materiale med - blot en quick start - så jeg er ikke 100% på præcist hvilket bundkort der sidder i den.....blot at det er et MSI.

Jeg har hørt at man kan skifte bios-chippen på bundkortet, i stedet for hele bundkortet...eller måske nogle der kender til en "disassembly guide" til netop Vega MS 1636, så man måske selv kunne åbne og kigge i den...

Håber der er nogle af jer derude der kan hjælpe, eller kender en, der kender en....osv....

På forhånd tak
Mvh
Morten
02. maj 2009 - 21:59 #1
Altså denne -> http://www.laptopworld.dk/Anmeldelser/Baerbare/114-vega-1636-stor-staerk-doven.html

Check om der skulle være en form for CMOS batteri som er til at komme til... afmontér det... vent i laaaang tid uden nogen som helst strøm til (Ta´også batteri ud!)... Montér CMOS batteri igen... tænd dyret og se hvad der sker ...
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2009 - 07:18 #2
Dette er til en stationær PC. muligt at det kan bruges til en bærbar.
http://www.gratisupload.dk/download/28396/
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2009 - 07:19 #3
Ps. andet indslag på siden.
Avatar billede Morten_Anderson Nybegynder
03. maj 2009 - 19:56 #4
Takker mange gange for svaret - jeg prøver, karise_larry og silbidor!
Avatar billede milter Ekspert
03. maj 2009 - 21:32 #5
Husk bare, at hvis den gamle BIOS er helt eller delvist overskrevet, kan du kun løse problemet med en ny.

Hvis ikke du får gang i den i første omgang, kunne en løsning være at bede andre i et eller andet forum om at maile dig en kopi af deres egen BIOS fra en lignende computer.

Og du har ikke nogen CD, hvor der måske ligge en BIOS på?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. maj 2009 - 06:17 #6
Morten_Anderson

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede Morten_Anderson Nybegynder
04. maj 2009 - 07:03 #7
Nej jeg har ikke bios på en cd - den er fra msi's hjemmeside som download