Avatar billede jvase Nybegynder
01. maj 2009 - 13:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access og MS SQL

Jeg har oprettet forbindelse til en SQLExpress database fra Access 2007. Hvordan oprettet jeg relationer mellem tabeller. Knappen "Relationer" er grayed-out..?
Avatar billede hnteknik Novice
01. maj 2009 - 14:13 #1
Du skal lave relationerne inde i SQL serveren med SQL manageren, som følger med SQL udgaven men kan vist hentes på nettet et eller andet sted.
Avatar billede jvase Nybegynder
09. maj 2009 - 21:56 #2
Jeg har nu fået installeret Microsoft SQL Server Management Studio Express.. Er det den, jeg skal bruge? Synes ikke rigtig jeg kan finde ud af hvor man går ind og opretter relationerne..
Avatar billede hnteknik Novice
10. maj 2009 - 22:49 #3
Prøv at kigge under databaseb -> databasediagram. Her kan du grafisk lave en til mange relationer etc. med prinæe og fremmednøgle. Og især hvad der skal ske ved delete eller update.
Avatar billede hnteknik Novice
10. maj 2009 - 22:56 #4
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:06 #5
Undlad at oprette relationerne i Relationsviduet.
Opret dem i forespørgslerne hvor du skal bruge dem ?

Jeg bruger aldrig relationsvinduet i Access - synes det er overflødigt - hører gerne andre meninger ?