Avatar billede lautrups-idebank Nybegynder
01. maj 2009 - 11:42 Der er 5 kommentarer

Kode til selv at kunne vælge udvalgte datoer i kalender

Hejsa...

Jeg har en kalender med arrangementer. Når folk klikker ind på siden, så får de som udgangspunkt alle poster vist i hele Access-databasen.

Nu kunne jeg godt tænke mig, at der var en mulighed for at lave to felter, så folk kunne indtaste og få vist arrangementer fra "dato" til "dato"

Nogle der har en hurtig kode på lager, og som kunne hjælpe med denne lille detalje...

Mange hilsner

David
Avatar billede mugs Novice
01. maj 2009 - 12:26 #1
Du kan lave 2 ubundne tekstbokse i din formular, og i forespørgslen under dato indsætte flg. kriterier:

>=[Forms]![FORMULARNAVN]![Tekstboks] And <=[Forms]![FORMULARNAVN]![Tekstboks]

Du kan også bruge Between. Brug evt. querybuilderen.
Avatar billede lautrups-idebank Nybegynder
01. maj 2009 - 12:52 #2
Hey Mugs

Tror jeg er lidt med på, hvad du mener - men kunne du yddybe en smule... :-)
Avatar billede mugs Novice
01. maj 2009 - 13:37 #3
Der er sådan set ikke meget at uddybe. Du indsætter et kriterie under feltet dato i din forespørgsel. Hvis du indtaster en dato, vil du kun få poster der opfylder den dato. Nu refererer du blot til 2 tekstbokse i din formular. Tekstboksene tager du fra værktøjskassen, og indtaster dit kriterie som jeg har skitseret. Derefter vil du få alle datoer der er >= den ene tekstboks og <= den anden tekstboks.
Avatar billede lautrups-idebank Nybegynder
01. maj 2009 - 16:51 #4
Hej igen

Er det samme fremgangsmåde uanset om det er asp eller html...
Avatar billede mugs Novice
01. maj 2009 - 18:07 #5
Har ikke forstand på hbverken ASP eller HTML. Du har stillet spørgsmålet i Access kategorien, og jeg har svaret ud fra det. Men hvis Access ligger til grund for din db, kan jeg ikke se nogen forskel.

Men hvorfor ikke bare prøve det?