Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2009 - 20:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Den hurtigste browser!?

Jeg har IE8, Google Chrome og Firefox 3.0.10 på mit system.

Benchmark med http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action viser:
IE8: 120
Firefox: 227
Chrome: 447

Hvad er det der gør Chrome så meget hurtigere???
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2009 - 20:42 #1
det er java-fortolkningen. FF er i øvrigt lige på vej med 3.5, som skulle give google's chrome kniven på struben.

IE8 er kun en vinder i m$'s egne test (hvor de snyder med cache-lager) - ingen andre kan få den til at virke ordentligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2009 - 21:25 #2
Hurtigste afhaenger jo nok til dels af til hvad.

Den side tester ikke Java men JavaScript. Og de har ikke ret meget mere end 4 bogstaver til faelles.

Det er rigtigt at Chrome har en ny og meget hurtig JavaScript engine (som ioevrigt er udviklet i Aarhus !).

Udover den saa er Chrome vil ogsaa den mest minimalistiske browser og jo mindre jo hurtigere.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. april 2009 - 22:07 #3
Firefox er jo en browser med søgefunktion, hvor Crome mere virker
som en søgemaskine med lidt browser funktion. Den er spinkel og
hurtig. Jeg vil give fine point for hurtighed, men ikke meget
for funktionaliteten. Der vinder Firefox. Jeg bruger begge to.
05. maj 2009 - 20:14 #4
<john_stigers>: Er du blevet klogere ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2009 - 20:16 #5
Jep, og er enig med off-line i hans konklusion.
Smid nogle svar alle sammen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2009 - 20:42 #6
udover, at jeg personligt er ligeglad - så vil jeg godt vide, hvad off-line mener, firefox kan som browser, som Crome ikke kan (som browser), og hvad Crome kan, som firefox ikke kan (som søgemaskine).
05. maj 2009 - 21:19 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2009 - 22:50 #8
Tak for link - Safari duer ikke her.
Kun sort vindue. har aldrig virket.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. maj 2009 - 01:01 #9
Springer over med point:)

claes57 - Du må undskylde mig, men jeg har travlt med en nye
windows 7 Ultimate, som jeg har hentet i dag:)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. maj 2009 - 01:15 #10
stigers - Underligt du har problemer med Safari, har lige
installeret den på windows 7. Den kører lige så fint som
på XP. Jeg bruger den til at downloade "Sommer" som Podcast
fra DR. Det kan jeg ikke få de andre til.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2009 - 21:30 #11
>off-line
du er velkommen med et svar om 3 mdr - det haster ikke - bare du svarer.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. maj 2009 - 22:30 #12
Se selv efter, og har du en anden mening, så er det fint med mig:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2009 - 22:53 #13
claes57 ???

Har inst. Win7 men har ikke kigget ret meget på den - vil først have et antivirus program installeret :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. maj 2009 - 23:48 #14
På win 7. kunne jeg ikke installere Avast freeware, men AVG har
et nyt freeware som kan klare det. Hvis det altså skal være freeware:)
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
16. maj 2009 - 22:00 #15
Chrome, har bare 1 lille problem... Viruserne som normalt virker til IE virker de fleste også til Chrome... Skift til Firefox eller opera!

:D

Nu når vi er ved det kan i jo lige smutte over til mit nye spørgsmål og hjælpe lidt der :D

http://www.eksperten.dk/spm/875279
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2009 - 20:55 #16
Lukket.
Bruger stadig Chrome.

Firefox, IE, Opera m.fl. er stadig for langsomme.