Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
29. april 2009 - 20:47 Der er 7 kommentarer

Spil lukker ned?

Hej allesammen.

Jeg har et problem. Når jeg går ind og spiller nogle spil på min computer så lukker den spillene ned i tide og utide og viser bare mit skrivebord. Det er ikke sådan at den står og arbejder og viser sort skærm i mellemtiden. Midt i et spil forsvinder spillet og jeg ender op på skrivebordet.

Jeg har prøvet at opdatere DirectX  og jeg har opdateret mit grafik korts driver ( i øvrigt geeforce 9600 gt og styresystemet er windows xp)

Er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede mc_fly Nybegynder
29. april 2009 - 21:30 #1
Hvad er det for nogle spil?

Er de grafiktunge?

Er windows opdateret til SP3?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
29. april 2009 - 22:11 #2
Typisk er crash med spil foråsaget af varme eller manglende strøm. Men det kan jo være så meget andet :-)

Tjek evt. blæseren på grafikkortet (hvis der er en blæser på) - er den støvet så støvsug den. Tag evt. kabinetssiden af.

Siden det er et 9600GT så sluger det ikke så meget strøm - men hvis du har en meget lille strømforsyning kan det drille. Hvor mange Watt er den rated til?
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
30. april 2009 - 08:58 #3
Jeg har et 9800 GT! Og det samme skete for mig hele tiden!
Jeg fandt ud af at min kabinet køler ikke var stærk nok, jeg gjorde også en fejl= Tog kabinet siden af!
Det svarer til hvis man tænder 1 radiator i et hus og åbner alle døre, så tror den at den skal varme hele huset op
Det samme med min køler den troede også den skulle køle hele mit værelse...
Og så er der jo heller ikke noget "vakkum" derinde
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. april 2009 - 09:06 #4
Det er korrekt at hvis man tager siden af så kan det forstyrre kabinettets airflow. Men det forudsætter at kabinettet HAR et airflow. Derfor starter vi med at tage siden af.

Men du har ikke ret i sammenligningen med en radiator. En luftkøler flytter luften hen over din chip, den gør den ikke køligere.
Avatar billede monsterg33k Nybegynder
30. april 2009 - 13:07 #5
Det var det nærmeste jeg kunne komme på en hverdags ting :P
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
01. maj 2009 - 16:12 #6
Spillende er battlefield 2, Empire total war og Mediveal total war. Selvom at jeg lige har tændt computeren og startet spillet op så kan det stadig godt lukke ned. Det gælder i hvertfald for mediveal total war. De andre virker som om det godt kunne være en stor varmeudvikling. Er igang med at opdatere til SP3 i skrivende stund
Avatar billede SGBirkelund Nybegynder
03. maj 2009 - 19:37 #7
Jeg har nu både støvsuget hele kabinettet, fjernet pladen og opdatere til SP3. Intet har virket....