Avatar billede cbn01 Nybegynder
07. juli 2001 - 16:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ahhh piiiiis

ahhh jeg har lige købt et mpeg kort og når jeg sætter det i vil windows ikke starte op, den siger at den ikke kan fortsætte fordi kortet og min promise IDE controller deler IRQ....hvad kan jeg gøre
Jeg kører med windows 2000
Avatar billede darkside Nybegynder
07. juli 2001 - 16:30 #1
Flyt dit mpeg kort til et andet slot..
Avatar billede cbn01 Nybegynder
07. juli 2001 - 16:33 #2
det har jeg prøvet
Avatar billede darkside Nybegynder
07. juli 2001 - 16:35 #3
Hvor går den fast?
er det ude efter den har talt ram ?
Hvis der er kan du så ikke bare trykke F1 for at få den til at forsætte?
Avatar billede alexandre Nybegynder
07. juli 2001 - 16:35 #4
går ind i bios og disable den IDE som deler IRQ med kortet, så booter du op med hardisk i IDE 2, i bios kan du nu give et fri IRQ til din mpeg kort.

Hilsen
Alexander
www.stofaclub.com
Avatar billede darkside Nybegynder
07. juli 2001 - 16:37 #5
Hva er det lige for et bundkort du har?
Jeg har selv et Asus A7V og der kunne man bare trykke F1 for at få den til at forsætte..
Avatar billede cbn01 Nybegynder
07. juli 2001 - 16:52 #6
jeg har også et asus A7V og hvornår trykker du F1....under opstart?
Avatar billede cbn01 Nybegynder
07. juli 2001 - 16:52 #7
den går istå når Windows 2000 billedet næsten har loadet færdigt
Avatar billede darkside Nybegynder
07. juli 2001 - 16:55 #8
Hm ja F1 er under opstart...men det hjælper ikke meget her.
Prøv evt at flyt lidt rundt på dine kort, ellers hvis du ikke bruger din Promise IDE så kan du slq den frai din bios.
Avatar billede cbn01 Nybegynder
07. juli 2001 - 17:01 #9
jaa men hvor i bios´en jeg har kigget lidt på PCI config, men jeg ved ikke rigtigt hvilken IRQ IDE controlleren bruger
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 11:09 #10
Prøv i bios at finde det sted der hedder PNP and PCI setting og sæt PNP til off.
Win2k laver selv sine soft-irq.
Min irq 11 deles af fire forskellige ting, her ibalnd skærmkort og netkort!
Avatar billede alexandre Nybegynder
08. juli 2001 - 19:52 #11
Den deler IRQ fordi du har installere win2k med ACPI.
Hvis du gør som mig,  og installere win2k UDEN acpi, få du ingen problemmer med IRQ sharing.

System Information report written at: 07/08/2001 19:52:52
[IRQs]

IRQ Number    Device
10    NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro
14    Primary IDE Channel
2    VIA USB Universal Host Controller
4    D-Link DFE-538TX 10/100 Adapter
7    Adaptec SCSI Card 29160 - Ultra160 SCSI
9    Creative SB Live! Basic (WDM)
1    PC/AT Enhanced PS/2 Keyboard (101/102-Key)
6    Standard floppy disk controller
8    System CMOS/real time clock
13    Numeric data processor
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2001 - 20:05 #12
Systemoplysningsrapporten er skrevet til: 08-07-2001 20:06:03
[IRQ]

IRQ-nummer    Enhed
3    Microsoft ACPI-Compliant-system
11    NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
11    VIA USB universel værtscontroller
11    Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet-netværkskort #2
11    Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)
14    Primær IDE-kanal
15    Sekundær IDE-kanal
8    System CMOS/realtidsur
13    Numerisk dataprocessor
6    Standarddiskettecontroller
4    Kommunikationsport (COM1)
12    PS/2-kompatibel mus
1    Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard

Avatar billede alexandre Nybegynder
08. juli 2001 - 20:13 #13
jeg kan også se at du har laved ged med din netkort , #2 betyder at du har re-installere sammen kort, uden at fjerne en første gang.

som du kan se i min liste, har jeg ikke COM port,Paralel port, sékundær IDE, dem har jeg disabled i bios.
Prøve at gøre det samme, hvis du ikke bruger dem.
tag fat i bundkort manualen og læs dig igenem om hvilket PCI sokkel deler iRQ med andre PCI .
Så kan du flytte nogle kort rund til at finde en PCI som ikke deler IRQ med andet.
Så går ind i bios og give et fri IRQ til den specifik PCI kort.
skal du have hjælp kan du pop mig på 49871222 (icq)
Hilsen
Alex.
www.StofaClub.com