Avatar billede mtl25 Nybegynder
28. april 2009 - 15:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Login vinduet

Hej

Har en Windows XP som ikke vil vise login vinduet.

Har to bruger på min computer, med hver sin bruger navn og adgangskode, Når maskine starter op, logger computer bare på,
Hvis jeg vælge at skifte bruger komme login vinduet frem.

Hvorfor komme den ikke automatisk frem når maskine starter op?

/Morten
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2009 - 15:44 #1
Du har muligvis blot fået deaktivere hurtigt brugerskift eller Brug Velkomstsiden.

http://support.microsoft.com/kb/279765/da
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2009 - 15:46 #2
du skal så gøre som der står her på siden
kommandoen er den samme i xp + vista + win 7 der kommer i år.

http://wiki.ljackson.us/Control_Userpasswords2

m.v.h
Avatar billede mtl25 Nybegynder
28. april 2009 - 16:48 #3
Super prøver.
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2009 - 19:14 #4
Øhh vi er vel enige om, at der SKAL vises logon billede med div. brugere :)

Userpasswords2 gør nemlig det modsatte :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2009 - 19:34 #5
haverslev >> Ikke hvis du sætter omtalte flueben, i stedet for at fjerne den.  :-)

Altså her: Uncheck the checkbox that says "Users must enter a user name and password to use this computer."
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2009 - 19:38 #6
uncheck er at fjerne :)
check er at sætte :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2009 - 19:39 #7
Nemlig, check, det er lige det man skal.  :-)
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2009 - 19:45 #8
ja, men der er ikke det der skrives i  linket i #2

Tillige virker spørges login når der skifter f.eks bruger og så er Userpasswords2 ikke aktiv pt. for så vil den ikke komme op med nogen brugere overhovedt - kun i fejlsikret tilstand :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2009 - 19:51 #9
Jeg kan ikke afprøve det på den XP jeg sidder på lige nu, men mener du helt seriøs at man ikke kan:
Start -> Kør -> Skrive "control userpasswords2" -> og så sætte omtalte flueben? (Hvis man tidligere har fjernet den)

Jeg siger ikke du ikke har ret, jeg var bare overbevist om, at det var muligt......
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2009 - 19:55 #10
Jo JO du kan sagtens sætte det igen, men det jeg hentyder til ER at spørger skriv:
"Har to bruger på min computer, med hver sin bruger navn og adgangskode, Når maskine starter op, logger computer bare på,
Hvis jeg vælge at skifte bruger komme login vinduet frem.

Hvorfor komme den ikke automatisk frem når maskine starter op?"

Hvis der var fjernet flueben i Userpasswords2, så vil der IKKE være brugere og password på den.
Der vil kun optræde admin og bruger i fejlsikret tilstand og uden password :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2009 - 20:02 #11
Okay, som sagt var jeg overbevist om, hvis man satte omtalte flueben, ville problemet være løst, og computeren ville be om brugernavn og password ved opstart.

Undskyld min utidige indblanding.  :-)
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2009 - 20:05 #12
det er da fint nok med meningsudveksling om emnet og det kommer jo også spørgeren / andre til gode :)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. april 2009 - 21:19 #13
mtl25 >> Er problemet løst?
Avatar billede mtl25 Nybegynder
01. maj 2009 - 06:33 #14
Hej

Ja. jeg skulle bruge control userpasswords2.. så det er bare super.
Avatar billede haverslev Novice
01. maj 2009 - 07:07 #15
Så skal du bede den person der hjalp dig med den korrekte løsning om at lægge et "svar" så spørgsmålet kan blive lukket.

Jeg er dog intresseret i at vide eller få be/afkræftiget dit eller dele af dit spørgsmål -  :)

Du skriver:
"Har to bruger på min computer, med hver sin bruger navn og adgangskode, Når maskine starter op, logger computer bare på,
Hvis jeg vælge at skifte bruger komme login vinduet frem"

Altså så er det korrekt forstået, at du bliver bedt om at taste kodeord/password ind ved skift af bruger - korrekt ?
Avatar billede mtl25 Nybegynder
04. maj 2009 - 06:46 #16
Løsning var at bruge "Control_Userpasswords2" som "treatmenice" skriv det.