Avatar billede TrierDK Nybegynder
28. april 2009 - 12:59 Der er 1 løsning

Starte en anden accessdatabase

Hej

Jeg sidder og piller med en autoopdateringsfunktion til min access-database. Den skal checke clienversionen mod serverversionen, og opdatere hvis de ikke er ens.

Selve opdateringsprocessen skal ligge i en anden database-fil, som jeg nu skal have min client til at åbne.

Til det har jeg tænkt mig at benytte Shell-funktionen. Problemet er nu at Shell-funktionen vil have at vide hvor access.exe filen ligger og det er jo ikke nødvendigtvis samme sted hos alle. Hvordan hiver jeg stien frem? Registreringsdatabasen?(Hvordan?) - Eller er der andre muligheder for at klare denne opgave?

Glæder mig til at se jeres svar.

/Trier
Avatar billede TrierDK Nybegynder
29. april 2009 - 11:23 #1
Har fundet en løsning, lukker spm.