Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. april 2009 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sende mail

Har et problem med at sende mails via min hjemmeside, når jeg er på stofas net.

Findes der en løsning hvorpå jeg ikke skal have mail1.stofanet.dk til udgående post, så jeg slipper for at skal ændre det hver gang jeg er andre net.?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 20:14 #1
Nu har jeg kigget på dit spørgsmål et par gange og jeg forstår det vist ikke.

Vil du sende en mail via hjemmeside, altså fra en webmail? (så skal du ikke bruge stofa's smtp)

Har du en hjemmeside på home1.stofanet.dk og vil sende mail med et script derfra?

Eller er problemet at du besøger en ven med en bærbar og ikke kan sende mails fra vedkommendes forbindelse?

Eller noget helt andet?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
01. maj 2009 - 07:49 #2
Problemet er at jeg ikke kan sende mails når jeg er ude, da jeg skal bruge mail1.stofanet.dk for at kunne sende mails hjemmefra.

Ville gerne kunne bruge mail.domæne.dk til både ind og udgående mails.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2009 - 09:02 #3
Jeg mener ikke du kan finde åbne smtp udbydere så du kan sende fra en mailklient alle steder fra, medmindre du har mobilt bredbånd, det er muligt andre kender til sådan en, men det ville jo være risikabelt i forhold til spam.

Jeg plejer at bruge http://webmail.stofa.dk/ til at sende mail med når jeg er på andres netværk, det er en mulighed.

Hvis det er på nogle få andres netforbindelser kan du også fastindstille flere afsenderprofiler som du så kan skifte imellem, afhængig af hvor du er. I Thunderbird kan du eksempelvis tilføje flere smtp konti.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2009 - 13:15 #4
Kom du videre med det?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
24. august 2009 - 14:25 #5
Nej der var heller ingen hjælpe at hente hos stofa, så der er skiftet udbyder.!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2009 - 14:46 #6
Ok. Håber det løste problemet så.

Måske du skulle lægge et svar selv og lukke her?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. august 2009 - 19:21 #7
ny udbyder