Avatar billede mostcrazy Nybegynder
28. april 2009 - 00:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stop sidenummerering

Hej,

Her er dagens udfordring.

Jeg har et dokument med flere sektioner. I bunden af hver side har jeg en sidefod med "Side X af Y". Der er intet problem i, at få sidenummereringen af X til, at starte fra ny i hver sektion, men hvordan pokker begrænser jeg Y til kun, at omfatte det antal sider som er i den givne sektion eller endnu bedre siden sidenummereringen sidst begyndte fra 1 igen?

Håber der er nogle kloge hoveder derude :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2009 - 00:42 #1
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. april 2009 - 01:06 #2
Så vidt jeg kan se, er lige netop den ønskede løsning ikke dækket i den linkede artikel.

Gør sådan for at få vist antal sider i en sektion:
1. Gå til sidefoden. Tast Alt+F9 for at få vist feltkoder.

2. I det felt, der viser antal sider: Ændr "NumPages" til "SectionPages" (det er uden betydning, om du bruger store eller små bogstaver).

3. Tast F9 for at opdatere feltet.

4. Tast Alt+F9 for igen at få vist feltresultater.

Hvis dine sidefødder ikke er lænkede, skal du lave samme ændring i de øvrige sektioner (du kan evt. kopiere det nye felt og indsætte det i stedet for det eksisterende).
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
30. april 2009 - 00:42 #3
Hej Lene,

Jamen, der er jo ikke et øje tørt med din løsning. Det er jo præcis lige det som jeg manglede :-D Super mange tak, du har lige reddet sidenummereringen i min bacheloropgave :-D

Hvis du lægger et svar, så lukker jeg tråden!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2009 - 01:15 #4
Velbekom og held og lykke med opgaven.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
30. april 2009 - 02:03 #5
Tak skal du have :-)