Avatar billede peterjohn Nybegynder
26. april 2009 - 19:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Har et alvorligt problem

Jeg har et spørgsmål angående et problem med virus?
Det startede med at jeg var på besøg hos en bekendt, og skulle låne hans bærbar for at checke min mail (hotmail). Dagen efter blev jeg kontaktet af de fleste af mine kontakt-personer fra min Windows live messenger at jeg havde sendt en alvorligt super virus til dem og fik en melding at om jeg havde hacket mig ind i deres Pc'er ved at sende en mail til dem og bede dem om at åbne brevet. Problemet er at jeg ikke engang kan finde ud af at gøre sådanne noget og at det er sjældent at jeg sender mail. Den dag havde jeg ikke engang sendt mail til nogen. Og nu den dag idag får jeg besked fra mine venner at jeg bliver ved med at sende mail med virus, og at mail'en kommer fra mig.
Hvad skal jeg gøre? Jeg har det svært med at jeg får en beskyldning med at jeg Hacker, nu hvor jeg ikke engang kan finde ud af sådanne noget. Er det en bekendt med bærbar'en som jeg lånte for at checke mail som laver det numre, eller er der nogen som prøver at få ramt på mig, ved at sende virus til personer med mit navn som afsender? Jeg er bange
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2009 - 19:48 #1
Det er nemt: Skift password til Hotmail med det samme.
Bland helst store og små bogstaver med tal - husk du skal selv kunne huske koden.

Din hotmail er blevet hacket ved at gætte sig frem til dit password som garanteret bare var små bogstaver :)
Avatar billede drenriza Nybegynder
26. april 2009 - 19:52 #2
For det første skal dine venner nok lige tage en slapper, du sender ikke virus med vilje eller har en ond hensigt med det. Folk der sender virus ud har ikke en mening med at gå efter DIG, de gør det for sjovt, eller for at afprøve deres færdigheder.

Der er INGEN grund til at være "bange".

Har du et anti-virus system til at starte med? eller er din pc ubeskyttet.

Hvis du ikke har et anti-virus program, ville jeg stærkt råde dig til at få et.

McAfee er super.
http://www.mcafeestore.com/v2.0-img/operations/mcafeedk/site/paidSearch/microsite/50/product_comparison.html

prøv evt et online gratis anti-virus scan
http://www.mcafee.com/us/small/free_scan/en_us/NotIE5.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
26. april 2009 - 20:00 #3
Jeg vil blot give dig et lille råd med hensyn til, hvordan man
kan huske en kode. Det er altså blot et eksempel, du skal selv
finde på noget.

mgvBHbpHa22 = min gode ven Bjarne Hansen bor på Håbets alle 22

Så er der både store og små bogstaver og tal. Du kan selvfølgelig gøre den længere efter ønske.
Så har du glemt koden, kan du associere dig frem til den.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
26. april 2009 - 20:08 #4
Ok. Nu er jeg helt roligt. Jeg vil skifte password ;)
Og jeg har AVG Anti-Virus free, Malwarebyte Anti-malware og Windows defender. Jeg har en licens-nøgle til Norman Anti-virus + Ad-Aware som løber ud til 2011, men opdateringen stoppede for et par måneder siden, havde prøvet at kontakte Norman support, men fik aldrig svar tilbage og derfor skiftede jeg til AVG Anti-Virus free istedet.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2009 - 20:12 #5
"derfor skiftede jeg til AVG Anti-Virus free istedet. " Og du huskede at afinstallere Normann??
Avatar billede peterjohn Nybegynder
26. april 2009 - 20:17 #6
Ja jeg afinstallerede Norman inden jeg skiftede til AVG Anti-Virus
Avatar billede peterjohn Nybegynder
28. april 2009 - 09:55 #7
Jeg har nu skiftet password til et meget svært og langt kode. Og lige nu synes jeg nu lige at jeg kan se forskel og det er lidt mærkeligt at min computer kører hurtigere end den plejer, for jeg plejer at vente en krig for at kunne komme ind i nogle programer og det går stærkt nu. Kan det være det, eller så er det noget helt andet. Men smid et svar så jeg kan komme af med point ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2009 - 19:57 #8
ok :)