Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 10:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med afspilling af film filer på extern skærm

jeg har en IBM thinkpad t42, når jeg tilkobler extern skærm virker det som om af den er ok, men når jeg vil afspille en film i windows medie player, eller i ander afspillingsprogrammer kommer der ingen billed på skærmen, dog viser den medie playeren og viser at den køre, men ingen film,
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 10:47 #1
Prøv med en anden afspiller.. Evt. VLC player..
Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 10:54 #2
Det har jeg prøvet, det er det samme resultat.
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 10:58 #3
Hvad kobler du skærmen med..?
Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 10:59 #4
Alm. skærmkabel
Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 11:00 #5
og har forøvrigt prøvet flere forskellige
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 11:02 #6
Du må være lidt mere specifik.. Er det over scart, HDMI, DVI?? - hvilke indgange er der i din eksterne skærm. Hvilken ekstern skærm snakker vi om. Konverterer du signalet et sted i dit skærmkabel?
Avatar billede Niels_Bjarne Praktikant
26. april 2009 - 11:02 #7
Hvis du tilkobler den eksterne skærm som en udvidelse af skrivebordet, så kan nogle playere kan kun afspille film på den primære skærm (der hvor startlinjen er).
Tjek din skræm driver (Catalyst Control Center eller tilsvarende) om du kan bytte om på primær og sekundær skrærm.
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 11:03 #8
Har du forresten prøvet at clone dit signal.? For at se om problemet er i din software..? Hvilket grafikkort er der tale om i din IBM..? undskyld de mange spørgsmål, men er nemmere du fortæller mig det.. End jeg søger en masse når du sidder med computeren foran dig.
26. april 2009 - 11:03 #9
Kender godt problemet ->
... og hvis du 'trækker' WMP (WindowsMediePlayer) over i den 'faste' skærm så er der billed på ?
Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 11:09 #10
svar til karise_larry ja på den "faste" skærm er billedet ok
26. april 2009 - 11:21 #11
... [kontrolpanel][Skærm][Indstilninger][Advanceret] -> Hardwareacceleration
Der skal du 'fedte' med indstilningerne til det virker...
Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 11:27 #12
svar til vunde. udgangen  på pc er VGA og skærm er fast monteret med dette kabel, har også prøvet med VGA ind og ud til projektor,jeg ved ikke om signalet bliver konvateret,ved ikke hvordan jeg kloner et signal,ved ikke hvilke grafikkort den har,men der er en ibm t42 type 2373
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 11:31 #13
Det lyder som noget AMD de bruger, og det ved jeg desværre ikke noget om. Men på min computer, hvor jeg bruger nVidia, kan jeg åbne et kontrolpanel til mit grafikkort. Heri kan jeg vælge mellem 5-6 forskellige måder at bruge ekstern skærm på. Her ville din være sat på "dual displays", der udvider dit skrivebord, til to skriveborde, hvor clone er hvor den viser det samme på begge skærme. Men følg karise_larry's råd om at rode inde i indstillingerne med at få din eksterne skærm til at være primær.
Avatar billede holmebager Nybegynder
26. april 2009 - 12:07 #14
Hej alle, Tusinde tak for hjælpen, fik løst problemet efter karise_larry's råd, kan åbenbart kun have en aktiv skærm, mend fant hvor jeg kan skifte mellen intern og extern. SUPER
26. april 2009 - 12:13 #15
Ping...
(Det var et [svar] - deles mellem flere...)
Avatar billede Niels_Bjarne Praktikant
26. april 2009 - 12:16 #16
Hej holmebager

Godt at du fik løst dit problem.
Men med fare for at være lidt smålig med pointene, så har du taget dem selv. Og jeg er ikke helt klar over hvad du mener med at skifte mellem intern og extern, da det ikke har været nævnt i tråden. Kan du måske mene primær og sekundær, som jeg nævner i min tråd?
Under alle omstændigheder bør du oprette en ny tråd hvor karise_larry, vurde eller jeg kan få point.