Avatar billede cali1 Mester
25. april 2009 - 16:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skiftet fra IE8 til IE 7 - men explorer 7 starter ikke

Jeg kunne ikke forstå jeg ikke kunne komme ind på min netbank, og fandt så ud af at dette måtte skyldes at jeg kørte ie8, havde en del bøvl med at få afinstalleret ie8.

Har nu fået hentet og installeret ie7 - fra http://internet-explorer-7.dk.malavida.com/d4467-download-gratis-windows - IE7 står under mine installerede programmer. Når jeg trykker på mit explorerikone starter programmet ikke op.

Har jeg hentet IE7 fra et forkert sted - eller har i noget bud på hvad der kan være galt?

På forhånd tak.
25. april 2009 - 16:29 #1
For 126'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
Avatar billede cali1 Mester
25. april 2009 - 16:58 #2
undskyld xp pro....
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2009 - 17:15 #3
Prøvede du at klikke på kompatibilitetsvisning i IE8?
Avatar billede cali1 Mester
25. april 2009 - 17:16 #4
Nej det tror jeg ikke jeg gjorde...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2009 - 17:21 #5
karise_larry> Ifølge Microsofts "System requirements" under IE8 ikke Windows 98.. :)
Men jeg vil give dig ret..

cali1> Smid nogle flere oplysninger på bordet..

Hvilket operativsystem? Hvilken netbank? Har du prøvet "kompabilitets"-mode i IE8, så den bruger IE7-motor?

Og til sidst vil jeg anbefale at du downloader programmer for producents side! Dvs, download Internet Explorer-browsere fra Microsoft.

Man ved aldrig hvilke ændringer der kan være fortaget.. specielt når man skal bruge browseren til netbank og ligende..
Avatar billede cali1 Mester
25. april 2009 - 17:39 #6
Jeg har spar lolland de bruger samme netbank som en række andre lokalbanker.

Enig med at man helst skal hente den slags software fra ms, men der kan man ikke hente den idet der er kommet ny brower (ie8)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. april 2009 - 17:52 #7
Jeg kan se at sparlolland.dk/netbank/ bruger Java.

Hvis din Java installation ikke er kompatibel med IE8 (eller IE7), vil du ikke kunne logge ind.

Så, der kom der en mulighed mere for fejl..

Hvad siger denne sige angående din Java?:

http://www.znn.dk/

Du kan f.eks. download IE7 via Microsoft her: http://www.microsoft.com/windows/downloads/ie/getitnow.mspx

Søg f.eks. på "download ie7" i Google eller anden søgemaskine.
Avatar billede cali1 Mester
25. april 2009 - 18:14 #8
den siger java wm tests sun micro systems ver. 1.6.0.13

Har hentet ie8 igen og kørt i kompahabilitstilstand men jeg kan fortsat ikke komme ind i netbanken....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. april 2009 - 23:43 #9
Og der kommer ikke en gul boks i toppen af siden/vinduet, der beder dig om at installere et ActiveX objekt?

Hvis ikke, prøv at kontakte deres hotline:

Hotline
Ønsker du hjælp til Netbank, kan du ringe til sparekassens hotline på telefon 96 34 40 90.

Mandag - Torsdag     08.00 - 22.00
Fredag     08.00 - 16.00
Lørdag     lukket
Søndag     11.00 - 20.00
Avatar billede cali1 Mester
27. april 2009 - 06:59 #10
Prøvede jeg midt på ugen og de er ved at undersøge om det kan være ie8 - der skaber problemerne.....
Avatar billede cali1 Mester
30. april 2009 - 18:21 #11
Fik nye nøgler - og lavede en ny adgangskode og nu virker det - mærkligt - men sandt....