Avatar billede tdh1309 Juniormester
22. april 2009 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til server !

Hej
Jeg har en Apache webserver kørende. Lokalt kan jeg tilgå .html sider til den via http://192.168.1.6/

Hvordan kan jeg tilgå den fra en ekstern lokation?
Jeg er rimelig på bar bund, derfor det manglende/ lave detalje niveau.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. april 2009 - 20:21 #1
Har du åbnet de porte i routeren
Avatar billede tdh1309 Juniormester
22. april 2009 - 21:13 #2
Til det må jeg svare ?
Som nævnt er jeg desværre på meget bar bund!
Hvilke porte?
P.S. serveren kører på Linux som jeg heller ikke har så meget forstand på ENDNU
Avatar billede tdh1309 Juniormester
22. april 2009 - 21:32 #3
PS.
Under Apache, ports.conf:
NameVirtuaHost *:80
Listen 80

<IF Module mod_sst.c>
  Listen 443
</IFModule>

Håber det er et clue!
Avatar billede jjbirk Nybegynder
22. april 2009 - 21:52 #4
hvis jeg skal hjælpe, fang mig på
msn: jj-sp@live.dk
eller mail johnsen@tele2adsl.dk
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 00:49 #5
#3 Du skal logge ind på din router ved at skrive http://192.168.1.1 i din browser

Hvis du ikke kender dit login, og ikke har ændret det, så står standard login formegentlig på bunden af routeren, ellers er nogen af de mest alminde logins:

Brugernavn: admin  Password:
Brugernavn: admin  Password: admin
Brugernavn: admin  Password: password

Derinde skal du så under PortForward, lave en nye forward regel, hvor du bruger følgende informationer:
Start Port: 80
End Port: 80
TCP/UDP: Both
IP: 192.168.1.6

Derefter burde alt trafik på port 80, der kommer til din offentlige IP sendes via din router til din server.

Derved kan du tilgå din server via din offentlige IP, som du kan finde på http://www.myip.dk

Hvis du skal have yderligere hjælp, så må du lige finde ud af hvilket mærke og model din router er af, så kan jeg lave en mere detaljeret guide :)
Avatar billede tdh1309 Juniormester
23. april 2009 - 08:49 #6
Hej
Umiddelbart kan jeg ikke logge på routeren via 192.168.1.6!
Det er noget TDC Bredbånd professionel vi har, og min erfarring siger at jeg ikke kan så meget på routeren!

Den er af typen:
Netopia 3347 ADSL2/2 + Router 802.11.g.b. "TDC art.nr. 329789", PTSN

Kan notere at både jjbirk og CCodam er på opgaven - jeg skal sørge for at holde jer orienteret om fremskridt!
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 09:10 #7
#6 Nej du kan ikke ændre noget på de Netopia routere :S

Du skal ringe til TDC og få dem til at gøre det, men det koster så vidt jeg husker en del penge...

Det er komplet åndsvagt af de benytter sig af disse routere til erhverv. De tror det er en service at de skal kontaktes hver gang der skal ændres noget :S

Du kan ikke engang købe en anden router, da det er en kombineret modem/router...
Så skal du i hvert faldt få TDC til at sende et seperat modem...
Avatar billede tdh1309 Juniormester
23. april 2009 - 11:53 #8
Super!
jjbirk og CCodam opret venligst svar så vi kan afregne points!
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 12:19 #9
Hvad fandt du ud af? :)
Avatar billede tdh1309 Juniormester
23. april 2009 - 12:46 #10
Jeg har besluttet at droppe at få serveren til at virke fra internettet! TDC er sgu for dumme