Avatar billede TEChristensen1982 Nybegynder
18. april 2009 - 09:19 Der er 2 kommentarer

Min bærbare blinker og starter op men går i blå skærm, hvorefter den genstarter.

Min bærbare computer er syg. Skærmen blinker, og der er streger på højkant. Den ser ud til at starte op som den skal, men så går den i blå skærm, hvor den kører en eller anden test eller hvad det er, og bagefter går den i sort skærm, hvor man kan vælge fejlsikret tilstand. Dog reagere den ikke mens skærmen blinker, så kan kan kun ligt hurtigt trykke enter og så "starter" den op igen, men igen sker det samme med blå skærm og sort side med fejlsikret tilstand.

Jeg føler mig ret tabt lige nu.

Jeg har lige haft automatiske opdateringer fra Windows til XP, og i forbindelse med internetproblemer og problemer med TDC, har jeg installeret deres hjælpeprogram.
Jeg bruger Norton 360 som antivirusprogram.

Jeg er ikke den store ekspert i computere, men det er en Acer, og der er XP på den.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. april 2009 - 13:41 #1
prøv om du kan starte op i fejlsikret tilstand ved at taste F8 ved boot.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. april 2009 - 13:50 #2
Hvis det lykkes så kør en chkdsk.
Læg din XP cd i drevet og boot op på den, tryk på en tast for at fortsætte  første gang du får mulighed for det tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren, skal kun gøres
Hvis du vil afslutte nu.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)
Har du kode så indtast og tryk enter.

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER ) husk afstand mellem c: og /
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Uden XP skive.
Gå i start, kør og skriv cmd klik enter, du kan nu ud for den blinkende Kørser skrive chkdsk /f/r klik enter, du bliver nu
spurgt om du vil udføre handlingen ved næste genstart, tast j for ja, så skriver du exit og klik enter
Genstart nu,  lad den køre færdig, kan tage ½ til en time.
eller denne.

Du kan lave en chkdsk, klik start, klik denne computer, højre klik på det drev du vil have undersøgt og vælg egenskaber, funktioner, så klikker du undersøg nu, der skal flueben i de to firkanter og klik start og ok du skal så genstarte komputeren og den undersøger så harddisken for fejl og retter dem måske, du skal lade den køre færdig.