Avatar billede evag Nybegynder
17. april 2009 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deling af printer

Jeg er ny bruger vedr. Ubuntu.

Jeg har tilsluttet en printer via usb på denne maskine, og det virker fint.

På samme router er tilsluttet 3 andre computere, som alle kører windows. Er det muligt for disse maskiner at få forbindelse med Linuxmaskinen, og printe ud på denne printer?
Avatar billede Sondergaatd Nybegynder
17. april 2009 - 17:41 #1
ja, du putter bare et almindeligt netværksstik i printeren og den anden ende i routeren, hvis der altså er et netværksstik i printeren, hvis der ikke er, kan du ikke bruge den på netværket :)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 18:55 #2
Det kan du via Samba - www.helgec.dk/samba.html
Avatar billede evag Nybegynder
23. april 2009 - 17:20 #3
Det viste sig, at der er et netværksstik i printeren, og alle computere i huset kan nu bruge denne printer.

Helgec: Du svarede jo også på spørgsmålet, så send lige et svar, så du også kan få nogle point.