Avatar billede jobbe112 Nybegynder
17. april 2009 - 15:55 Der er 2 kommentarer

Type 3

Hej alle i eksperter ( er selv amatør)

Jeg har et problem med mine routere, ja jeg kører med 2 routere.
Jeg har en router fra cybercity en ZYXEL 2602R-61
dermed har jeg en trådløs D-LINK DI-524

Ved siden af er jeg så helt vild med at spille PS3, når jeg så kører Online spil på den(trådløst) skriver den at min NAT-Type er type 3. hvilket helst skal være type 2 eller type1. Jeg har så hørt at det er fordi mine routere ikek arbejder sammen? Der er det så jeg står af, for netværket virker jo, så hvad kan problemet være? Noget med nogle porte eller noget...
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 16:02 #1
Prøv at lave en forklaring om hvordan dit setup præcist er?

Er det...Internet -> Zyxel -> LAN til LAN port -> D-Link DI-524 -> PS3?

Har du givet din D-Link en fast IP mod din Zyxel Router?
Har du slået både DHCP og NAT fra på dun D-Link?
Avatar billede jobbe112 Nybegynder
17. april 2009 - 18:12 #2
Mit setup er Internet- Zyxel-stationær pc- D-Link- og derefter trædløs internet til ps3.
Jeg har ikke selv givet min D-link en fast ip, så medmindre det er noget den kan automatisk er der ikke gjort noget.
Jeg kan ikke finde nogle steder man kan slå DHCP og Nat fra på min D-link.(jeg ved godt det ikke er på selve routeren)

Ja jeg er amatør, så jeg skal have det hele udpenslet.