Avatar billede terib Nybegynder
14. april 2009 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

eksport og import af data

Hejsa,

Jeg prøver at flytte data fra en server til en anden server. Begge med MySQL, men jeg løber ind i en fejl...
Der ser ud til at være en fejl i din SQL-forespørgsel. MySQL-serverens fejlmelding der følger herunder, hvis der er nogen, kan også hjælpe dig med at finde problemet.

ERROR: Ikke-lukket quote @ 47272
STR: "
SQL:"1","person.doc","102","application/msword"
"2","haandbog.doc","61","application/msword"
efterfulgt af alle posterne og sluttelig en meddelelse:

MySQL returnerede: Dokumentation
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '"1","person.doc","102","application/msword"
"2","kvalit' at line 1

Er der nogen der er stødt ind i lignende før og hvordan løses dette?
På forhånd tak.
Mvh
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 11:00 #1
Well der står at der en ikke afsluttet enhed (Ikke-lukket quote)

Jeg regner med at dette sker i forsøget på at importere data til den nye server...

Hvordan har du eksportet dataen fra den gamle?
Avatar billede terib Nybegynder
14. april 2009 - 12:02 #2
Hej
Logget ind på MySQL serveren -> Eksport - vælg alle - prik i CSV til Excel data -  vinget "send(download)" af for at gemme filen lokalt, og klikket på udfør...
Og du har ret det er ved importen fejlen kommer :-(
Mvh
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 12:23 #3
#2 Prøv at eksporter til en .sql fil i stedet, det er langt bedre, denne opretter også alle tabeller m.m.
Avatar billede terib Nybegynder
14. april 2009 - 12:39 #4
OK - men jeg har oprette alle tabeller på den server hvor jeg importerer til - kan det give problemer?
Nå men jeg prøver.
Avatar billede terib Nybegynder
14. april 2009 - 12:45 #5
HOV!
Nu kom den ind, men som en ny db.... Den db jeg skulle bruge hedder xxx_dk001 men jeg fik en ekstra der xxx_dk hvor alle data ligger i?

Fra den ene til den anden....kan jeg måske rette i settingsfilen på cms systemet.

Eller er der en anden måde?
Avatar billede terib Nybegynder
14. april 2009 - 12:48 #6
BINGO!!
Rettede i min settingsfil til den nye db og så funker det s..

Tak for hjælpen.

Læg venligst svar så du kan få point!
Hav en god dag.
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 13:19 #7
Glæder mig det lykkedes for dig, og du fandt jo næsten ud af det helt af dig selv :)