Avatar billede Syska Mester
13. april 2009 - 19:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET MVC Route og com1, lpt1

Hej,

Tidligere brugte jeg ASP.NET WebForms men synes det kunne være sjovt at lege med ASP.NET MVC da det giver en del fordele efter min mening ...

Tidligere brugte jeg UrlRewrite for IIS 7 ...

/graph/server/com1/10/image.png

hvor den så tog nogen af de parametre ud og lavede det om til et kald til en apsx side ... og det virkede ... også med com1 ... cool.

Nu har jeg så et problem med MVC ... den tolker min URL som en Path ... hvilket nok gør at den fucker op i at den ikke kan finde og tolke mini url ...

Hvad gør jeg?

Vil nødig ud i at skulle lave et mega bumset hack for at løse mit problem ... det må kunne gøres på en nem måde :-)

// ouT
Avatar billede websam Nybegynder
22. april 2009 - 15:49 #1
Husk på at routen groft hedder domæne/controller/view/id skal disse være anderledes skal du lave en route i global.asax filen der matcher det du gerne vil have ;o)
Avatar billede Syska Mester
22. april 2009 - 17:16 #2
ja,

Controller = Graph
Action = Server
Id = com1

Men overstående virker med dk1, dk2, de1 etc.

com1 og andre navne som er reserveret virker det ik' med. Det er jo ikke en fysisk path, derfor det undre mig lidt at det ik' virker.

// OuT
Avatar billede Syska Mester
11. marts 2010 - 09:17 #3
Fik det aldrig til at virke med "com1" i path delen.

mvh
Avatar billede madand Nybegynder
11. marts 2010 - 12:18 #4
Hej Buzz,
Jeg tror du kan finde dit svar her:
http://stackoverflow.com/questions/987105/asp-net-mvc-routing-vs-reserved-filenames-in-windows

Det ser ud til at være en bug i ASP.NET.

http://blog.bitquabit.com/2009/06/12/zombie-operating-systems-and-aspnet-mvc/
Man kan vidst ikke arbejde uden om det, da den vil tjekke for COM1-9, LPT1-9, CON, AUX, PRN, og NUL inden den kører nogen ting.
Avatar billede madand Nybegynder
11. marts 2010 - 12:20 #5
havde så ikke lige set at dit spørgsmål var så gammelt :$
Avatar billede Syska Mester
11. marts 2010 - 12:32 #6
Hej,

Jeg ved de er reserveret. Problemet som startede det hele var at jeg i asp.nent webforms havde lavet noget URL Rewrite i et IIS plugin. Der kunn jeg nemlig godt ...

Jeg kunne så mappe dem over som parameters i asp.net og derfor virkede det.

Jeg kan så se på det link du har fundet, at det er en bug i asp.net, og nok derfor det ikke virker i asp.net mvc ... og derfor det virkede på den måde jeg gjorde før.

Nu bliver alle names, prepended til URL'en .. dvs com1.servername.dk

Men ja, gammelt spm.