Avatar billede RaZitch Nybegynder
13. april 2009 - 14:16 Der er 10 kommentarer

Kan sony bærbar bruges til gaming?

Hej jeg har snart konfirmation og jeg ønkser mig en god bærbar, som jeg kan spille på.
Jeg har set på en model fra sony (Vaio). Til 11.000 kr

Operativsystem Original Windows Vista® Home Premium (64 bit)
Microsoft® Windows® Service Pack 1
Arkitektur
Platform Intel® Centrino® 2 processorteknologi
Chipset Mobil Intel® PM45 Express-chipsæt
Farve
Kabinetfarve Sølv
CPU-sektion
Processornavn Intel® Core™ 2 Duo-processor T9550 understøtter Enhanced Intel SpeedStep®-teknologi
Processorproducent Intel®
Processorhastighed (GHz) 2,66
L2-cache (MB) 6
Frontside-bus (MHz) 1066
Antal kerner 2
Hukommelse
Hukommelsesstørrelse (GB) 4
Hukommelseshastighed (MHz) 800
Hukommelsestype DDR2 SDRAM (2 x 2 GB)
Maks. understøttet hukommelse (GB) 8
Drev
Harddiskkapacitet (GB) 500
Harddisktype Seriel ATA
Harddiskhastighed (rpm) 4200
Optisk drevtype Blu-ray Disc™-drev (læser/skriver): BD-R/-RE/-ROM/ DVD+-RW/+-R DL/RAM-drev
Optisk drev-tilbehør Indbygget
Drevhastigheder
Skriv CD-R x24, CD-RW x16, DVD-R DL x4, DVD-R x8, DVD-RW x6, DVD+R DL x4, DVD+R x8, DVD+RW x6 , DVD-RAM x5, BD-R x4, BD-RE x2, BD-R DL x4, BD-RE DL x2
Læs CD-ROM x24, CD-R x24, CD-RW x24, DVD x8, DVD-R DL x6, DVD-R x8, DVD-RW x6, DVD+R DL x6, DVD+R x8, DVD+RW x6, DVD-RAM x5, BD-ROM x4, BD-Rx4, BD-RE x2, BD-RE DL x2, BD-R DL x2
Skærm
Skærmtype X-black LCD med flere lamper
Diagonalstørrelse (tommer) 16,4
Opløsning 1920 x 1080
Format 16:9
Opløsningstype Full HD (1920 x 1080)
Grafik
Navn på grafikkort ATI Mobility Radeon™ HD 3650
Samlet grafisk hukommelse Samlet tilgængelig grafisk hukommelse på ca. 2280 MB* med dedikeret GDDR3 videohukommelse på 512 MB
Kommentarer * Samlet tilg. grafisk huk. refererer til Windows Vista®-klassificering af grafisk hukommelse, der varierer afhængigt af driftsforholdene, version af enhedens driver og systemets hukommelsesstørrelse
Brugerflader
4 Pin i.LINK™ (IEEE1394), 400 Mbps 1
DC-indgang 1
Memory Stick™-stik 1
Memory Stick™-stiktype Memory Stick™ standard/Duo, Memory Stick™ PRO standard/Duo, dataoverførsel med høj hastighed.
Stik til SD-kort 1
Mikrofonstik (stereo) 1
RJ-11 Direct Port (modem) 1
RJ-45 Direct Port (netværk) 1
USB-hastighed Høj / Fuld / Lav
USB-port (antal) 3
USB-version 2,0
USB-stiktype Et
VGA-stik til skærm 1
TV-udgang 1
TV-udgangstype HDMI™
Lydudgang 1
Lydudgangstype(r) Udgang til stereohovedtelefon/højttalere
Express Card-stik 1
Express Card-kortstik 34 mm
Tilslutningsmuligheder
Indbygget modem V.92/V.90
Integreret trådløst LAN Ja
Maks. hastighed på trådløst LAN (Mbps) 300 (RX)/150 (TX)
Trådløst LAN-område (m) maks. 100
Trådløs LAN-type 802.11a/b/g/Draft n
Integreret Bluetooth® (Version) 2.1 + EDR
Bluetooth®-område (m) 10
Ethernet-netværk 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T
Multimedie
Kompatibel med Intel® High Definition Audio Ja
3D-surround Dolby Sound Room®
Indbyggede stereohøjttalere Ja
Kompatibel med Windows-lydsystem Ja
Indbygget kamera
Indbygget digitalt "Motion Eye"-kamera Ja
Billeder pr. sekund maks. 30
Billedsensor (megapixel) 1,3
Motion Picture-funktion Ja
Maks. opløsning på Motion Pictures (pixel) 1280 x 1024 (SXGA)
Tastatursektion
Touch-pad 1
Funktioner
Specialknapper Tænd-/sluk-knap, kontakt til trådløst LAN, genvejstaster (S1), AV-knapper
Auto Resolution Plug and Display
Kensigton-lås Ja
Indbygget mikrofon Ja
Software
Lyd VAIO Music Box, Windows Media Player 11, SonicStage Mastering Studio 2.5
Video og TV Me&My VAIO, VAIO Content Importer/Exporter, WinDVD 8 til VAIO, VAIO Movie Story
Foto Picture Motion Browser, VAIO Movie Story
CD-/DVD-brænding Easy Media Creator 10, klik til disk/editor
Hjemmenetværk VAIO Media Plus
Office-program Adobe® Reader® 8.1, Microsoft® Office Trial 2007 (60 dages prøv og køb)
Sikkerhed m.m. McAfee® Internet Security Suite (med 60 dages gratis virusopdatering), VAIO Recovery Utility 2.6 - HDD-gendannelse (skjult deling), Google-softwarepakke
Medfølgende tilbehør
AC-adapter Ja
Batteri Ja
Netledning Ja
Mål
Dybde på hovedenhed (mm) 261
Højde på hovedenhed (min. - maks. i mm) 29 - 37
Bredde på hovedenhed (mm) 384
Vægt med medfølgende batterier og drev (kg) 3.2
Batteri
Battery Type Litiumionbatteri (VGP-BPS13A/S)
Batterilevetid (min.) 130
Batteriopladninstid (min) 220
Ansvarsfralæggelse vedrørende batterilevetid Den faktiske batterilevetid varierer afhængigt af dine specifikke hardware- og softwarekonfigurationer. Standard: MobileMark 2007

Kan den bruges til f.eks. WoW, css og Warcraft?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
13. april 2009 - 14:30 #1
det skulle den snilt kunne trække
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. april 2009 - 14:38 #2
De spil burde være ok - bare husk at selv de kraftigste bærbare går i knæ på store raids. Jeg har selv en stor Acer 8930G med et 9700GT grafikkort og den bliver ret hakkende hvis vi er for mange på raid.

Jeg synes dog at harddisken virker underligt svag: 4.200 rpm er hvad harddiske roterede med for mange år siden. Selv mininotes leveres med 5.400 rpm - og min spillebærbar skal helst have 7.200 rpm diske.

Det har dog mest effekt på load-tider mellem zoner og lignende, dvs. ikke direkte på frameraten.
Avatar billede RaZitch Nybegynder
13. april 2009 - 14:55 #3
Jeg spiller ikke WoW atm, men det kunne jo være det kom igen ;b hehe
Men tak for dit svar det skal jeg tænke over.

Men lige en sidste ting, ville den være god at ønske sig ? :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
13. april 2009 - 15:22 #4
http://zepto.dk/Shop/Product.aspx?ComponentID=1414 - hvis jeg skulle ønske mig en bærbar skulle det nok være denne.
Avatar billede RaZitch Nybegynder
13. april 2009 - 15:36 #5
jeg har også kigget på den her dell gaming bærbar til 14.290 kr.
Men tror de vil synes det er for dyrt. :(

Processor
Intel® Core™ 2 Duo-processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Operativsystem
Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk
Skærm
17" UltraSharp™ TFT-skærm med WUXGA (1920 x 1200), TrueLife™ og integreret 2.0 MP webcam
Videokort
Dual 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafik med NVIDIA SLI-teknologi
Hukommelse
2048 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x1024]
Harddiske
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm)
Optisk
Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software
Trådløse løsninger
Intel® næste generations Wireless-N-minikort - Europæisk - Core 2 Duo Processors
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
13. april 2009 - 15:39 #6
ja den kan nemt køre de spil, men som lars nævner, kan det godt være lidt hårdt i de store raids..
Avatar billede RaZitch Nybegynder
13. april 2009 - 16:28 #7
Der findes også en anden model fra sony med 5400 rpm, men bare med mindre Ghz. til 8.000 kr

Operativsystem Original Windows Vista® Home Premium
Microsoft® Windows® Service Pack 1
Arkitektur
Platform Intel® Centrino® processor technology
Chipset Mobil Intel® PM45 Express-chipsæt
Farve
Kabinetfarve Sølv
CPU-sektion
Processornavn Intel® Core™ 2 Duo-processor T6400 understøtter Enhanced Intel SpeedStep®-teknologi
Processorproducent Intel®
Processorhastighed (GHz) 2.00
L2-cache (MB) 2
Frontside-bus (MHz) 800
Antal kerner 2
Hukommelse
Hukommelsesstørrelse (GB) 4
Hukommelseshastighed (MHz) 800
Hukommelsestype DDR2 SDRAM (2 x 2 GB)
Maks. understøttet hukommelse (GB) 4
Maks. hukommelseskommentering I tilfælde af 4 GB er en del af systemhukommelsen over 3 GB muligvis ikke tilgængelig for operativsystemet på 32 bit
Drev
Harddiskkapacitet (GB) 400
Harddisktype Seriel ATA
Harddiskhastighed (rpm) 5400
Optisk drevtype Blu-ray Disc™-kombodrev (læser): BD ROM/DVD+-RW/+-R DL/RAM-drev
Optisk drev-tilbehør Indbygget
Drevhastigheder
Skriv CD-R x16, CD-RW x10, DVD-R DL x4, DVD-R x8, DVD-RW x4, DVD+R DL x4, DVD+R x8, DVD+RW x4, DVD-RAM x5
Læs CD-ROM x24, CD-R x24, CD-RW x24, DVD x8, DVD-R DL x6, DVD-R x8, DVD-RW x6, DVD+R DL x6, DVD+R x8, DVD+RW x6, DVD-RAM x5, BD-ROM x2, BD-Rx2, BD-RE x2, BD-RE DL x2, BD-R DL x2
Skærm
Skærmtype X-black LCD
Diagonalstørrelse (tommer) 16,4
Opløsning 1600 x 900
Format 16:9
Opløsningstype WXGA++
Grafik
Navn på grafikkort ATI Mobility Radeon™ HD 3470
Samlet grafisk hukommelse Samlet tilgængelig grafisk hukommelse på ca. 1530 MB* med dedikeret GDDR3 videohukommelse på 256 MB
Kommentarer * Samlet tilg. grafisk huk. refererer til Windows Vista®-klassificering af grafisk hukommelse, der varierer afhængigt af driftsforholdene, version af enhedens driver og systemets hukommelsesstørrelse
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. april 2009 - 16:37 #8
Hvis der skal være stor skærm og god grafik så overvej Acer 8930G - den har 2 x harddiske, GeForce 9700GT og koster 10.600 sidst jeg så efter. Jeg bruger selv sådan en til Warhammer Online.

http://www.eksperten.dk/priser/pl/27-1200288/Baerbare/Acer-Aspire-8930G-864G64Bn-Intel-Core-2-Duo-P8600-2.4GHz-4096MB-640GB-TFT18.4-BD-Win-Vista-Home-Premium-Sammenlign-Priser

Dells gamingbærbare er desværre en generation efter alle andre (gamle cpu'ere) og så koster de 20% ekstra. Ærgeligt for deres XPS-bærbare plejede at være toppen (har selv en ældre 17" XPS).
Avatar billede RaZitch Nybegynder
13. april 2009 - 16:45 #9
OKay men ville den første sony jeg viste være god nok til at spille css og wow ?
Avatar billede RaZitch Nybegynder
13. april 2009 - 16:51 #10
Men hvor meget rpm havde den `?