Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
12. april 2009 - 21:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Blå fejlskærm :(

Hey alle kloge hoveder, håber i kan hjælpe mig, min computer er på det sidste begyndt at lave blå fejlskærm efterfuldt af genstart. den kommer op med følgenede fejl beskrivelse bagefter.

BCCode : 7f    BCP1 : 00000000    BCP2 : 00000000    BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000    OSVer : 5_1_2600    SP : 3_0    Product : 256_1

Spec:
Windows XP SP3
Intet Core 2 2.66Ghz E8200
4GB ram (3.25)
512GB HD
Maximus Formula bundkort

i må lige sige hvis i skal bruge flere oplysninger, jeg er villig til at give gode point (tror jeg da) siden jeg ikke har lyst til at indstallere XP forfra :( har alt for mange dokumenter jeg skal bruge
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2009 - 22:01 #1
1.
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

2.
Prøv og kør en MemTest på dine RAM.
Du kan hente den enten til CD eller diskette:

Til CD:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip

Til diskette:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.floppy.zip

Sådan bruger du MemTest:

Hvis du kan bruge diskette:
For at køre MemTest skal du pakke den downloadede fil ud på HD'en. Derefter dobbeltkikker du på filen: install.bat.
Nu bliver der så oprettet en diskette, som du skal boote maskinen op på og så starter programmet MemTest automatisk.

Hvis du ikke har diskette drev, men kun et CD-drev:
Pak den downloadede fil ud på HD'en.
Åbn dit brænderprogram og vælg "Brænd image" og henvis til den *.iso-fil, du lige har hentet/gemt.
Brænd CD'en og lad pc`en boote op på CD'en.
Når MemTest er startet, så lad den køre, til den har kørt min. 2-3 fejlfrie gennemløb, så skulle dine RAM være ok.
Hvis der er fejl, så er dine RAM ikk ok og du skal have fat i nogle nye.
Du kan se antallet af gennemløb, dér hvor der står: "Pass".
Testen stopper først når du trykker på "Esc"
Avatar billede CCodam Nybegynder
12. april 2009 - 22:08 #2
Den mest almindelig grund til en 7F fejl skyldes at RAM'ne eller Bundkortet er defekt, eller at CPU/RAM er blevet Overclocket

Så som #1 beskriver, lav en MemTest for at se om der er fejl på RAM'ne og sørg for at både din CPU og RAM er standard Clocket...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. april 2009 - 22:12 #3
Hej..

Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
12. april 2009 - 22:25 #4
Til Haverslev. den skrev ingen fejl på ramene men på windows scan der skrev den 2 eller flere uoprettelige fejl.

Til CCodam alle mine ting er standard intet er overclocked.

Til MichaelWJ-IT hvordan ved jeg om det har hjulpet på fejlen? det er helt random hvornår den blå fejlskærm kommer, dog kun når jeg spiller spil har jeg oplevet den
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2009 - 22:33 #5
Hvis den i chkdsk skrev 2 eller flere uoprettelig fejl og den ikke kunne udbedre dem, så er du som minimum nød til at udføre en repair - men læg mærke til punkt 4. - meget vigtigt.

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd, så kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.

Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2009 - 22:35 #6
Hvis det er en stationær maskine, har du så tillige tjekket den for fnullermænd ?
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
12. april 2009 - 22:37 #7
jep har netop lige rengjordt den fuldt ud =) men prøver lige den der repair.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. april 2009 - 22:39 #8
Prøv det og se om der kommer en blå skærm mens du spiller..

(Du kan jo bare Aktivere igen)..
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
16. april 2009 - 17:23 #9
okai efter et par dage med testing og ny install af windows ser det ud til at problemet stadigvæk er der og gir blå fejlskærm jeg har følgende nye oplysninger:

BCCode : 7f BCP1 : 00000000 BCP2 : 00000000 BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 256_1

blå skærm skriver:

***STOP: 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

lavede os lige en log med hijackthis just in case

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:16:17, on 16-04-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16827)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ASUS\AI Suite\AiNap\AiNap.exe
C:\Programmer\ASUS\AI Suite\AiGear3\CpuPowerMonitor.exe
C:\Programmer\ASUS\AI Suite\EnergySaving\PwSave.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\smax4.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LgDevAgt.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ASUS\AASP\1.00.63\aaCenter.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Ai Nap] "C:\Programmer\ASUS\AI Suite\AiNap\AiNap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QFan Help] "C:\Programmer\ASUS\AI Suite\QFan\QFanHelp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CPU Power Monitor] "C:\Programmer\ASUS\AI Suite\AiGear3\CpuPowerMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Energy Saving] "C:\Programmer\ASUS\AI Suite\EnergySaving\PwSave.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cpu Level Up help] C:\Programmer\ASUS\AI Suite\CpuLevelUpHelp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LgDevAgt] "C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LgDevAgt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {0D41B8C5-2599-4893-8183-00195EC8D5F9} (asusTek_sysctrl Class) - http://support.asus.com/common/asusTek_sys_ctrl.cab
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/Driver...sysreqlab3.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{07210C10-BDB9-46CF-8028-76F66DF8DA11}: NameServer = 217.74.208.66
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: LBTWlgn - c:\programmer\fælles filer\logishrd\bluetooth\LBTWlgn.dll
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BGRaSvc - Unknown owner - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\support\bgrasvc.exe (file missing)
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Unknown owner - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe" -service -config "C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\jqs.conf (file missing)
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
16. april 2009 - 17:24 #10
Jeg prøvede også MichaelWJ-IT's metode og stadig det samme.
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2009 - 18:07 #11
Er dine ram blokke af 2 forskellige typer / fabrikater?

Kender du denne IP adresse: 217.74.208.66 ?
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
16. april 2009 - 18:51 #12
ja jeg har 2x GEIL og 2x Corsair, lige nu køre jeg kun med Corsairne og GEIL ligger ved siden af mig det har de gjort siden jeg reinstalled windows. den IP addresse er den jeg bruger for at komme på nettet som er bundet til min addresse, det er et nyt system som de køre med her hvor jeg bor. hvor det er jeg skal angive den addresse på mit netværkskort samt nogle andre oplysniger
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2009 - 19:37 #13
Så tror jeg du skal prøve at køre med GEIL rammene :)

Tillige, så har du geninstalleret alle drivene til bundkortet - enten via cd eller Asus hjemmeside ?

En sidste ting, er det et ATI Radeon grafikkort du kører med ?
Hvis ja, så prøv at installer den driver der evt. blev/var medleveret grafikkortet.
Det er nemlig ikke altid at den "nyeste" udgave er den bedste.
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
16. april 2009 - 19:42 #14
Køre med et XFX GeForce 8800 GTX 7xx mb bla bla osv derud af. jeg har lige downloadet nogle lidt ældre driver jeg vil prøve med nu så, og ja jeg hentede alle drivers fra asus hjemmeside og installered
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
21. april 2009 - 15:40 #15
Fejlen er fundet, det var et program fra Asus som kørte i baggrunden kaldet Asus Center, og det var en ACPI fil som fejlen lå direkte i, det jeg gjorde var at gå ind i C:\Programmer\ASUS\AASP og så i de folders der er der renamed jeg alle .exe filer til .xxx filer, siden da har der ikke været en eneste blå fejlskærm