Avatar billede ch007 Nybegynder
12. april 2009 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Husk side efter login

Jeg har included et login i toppen af alle mine sider på mit websted.

En person besøger fx forside.asp eller billeder.asp. Efter login har jeg i sin tid lavet det sådan at man ryger til forsiden. Men hvordan tjekker jeg hvor personen kommer fra. Hvis han nu stod på billeder.asp, vil jeg gerne at han ryger tilbage på denne side.

Det må være noget med at logge historie eller noget...

Jeg behøver ikke kode, blot en forklaring af hvordan jeg gør det...
Avatar billede CCodam Nybegynder
12. april 2009 - 18:38 #1
Følgende vil sendre brugeren tilbage til den side, hvorfra han kom:

sendBack = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
Response.Redirect sendBack

Du må endelig skrive, hvis du har spørgsmål til overstående, eller det ikke fuldføre den ønskede funktion...
Avatar billede ch007 Nybegynder
12. april 2009 - 19:07 #2
Det er perfekt. Jeg troede det krævede meget mere kode. Kan det være nemmere?? :)

Smider du et svar?
Avatar billede CCodam Nybegynder
12. april 2009 - 19:19 #3
Mit første indlæg var et svar, så du kan bare godkende det :)