Avatar billede torstenpari Nybegynder
08. april 2009 - 19:32 Der er 6 kommentarer

Rullefunktion med musen i Access 2007

Jeg kan ikke "rulle" i Formular, men kun i Dataark. Jeg har helt klart behov for også at kunne rulle i en formular.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
08. april 2009 - 21:59 #1
Jeg har kun 2003 men vil tro at nedenstående er det samme i 2007:

Gå ind i formularens designvisning, vælg fanen "formater" og tilføj under "rullepaneler"
Avatar billede torstenpari Nybegynder
09. april 2009 - 22:27 #2
Hej Dennis - Jeg kan desværre ikke læse hele dit indlæg, men kun til "rullepaneler". Gider du skrive igen :-) Torsten
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
09. april 2009 - 22:49 #3
Hejsa - jeg har faktisk ikke skrevet mere efter "rullepaneler"...

Det jeg mener er, at du under fanen "formater", finder feltet "rullepaneler". Her kan du angive om der skal være rullepaneler eller ej.

mvh Dennis
Avatar billede torstenpari Nybegynder
10. april 2009 - 11:31 #4
Hej Dennis

Jeg har lavet basen i 2003, med en del funktioner brugerne forlanger. Rullefunktionen er ikke med i 2007 (måske bare slået fra og ikke der hvor du peger hen i 2003-versionen) Jeg kan ikke få 2003 mere, så vi er nogle der klarer os uden disse funktioner og så har fornøjelsen af andre nye i 2007.

Du skal have tak for forsøget :-)  Torsten
Avatar billede mugs Novice
10. april 2009 - 11:52 #5
Med "rullefunktion" mener du så at scrolle igennem posterne eller at rulle op / ned i en formular?
Avatar billede torstenpari Nybegynder
10. april 2009 - 14:13 #6
Jeg mener at scrolle. Jeg har en formular med data i hovedbilledet samt en underformular i dataarkvisning i bunden. Jeg kan scrolle i dataarket, men ikke i hovedformularen. Dette kan jeg i 2003, men ikke i 2007. Jeg gemmer i 2003-format, så alle kan bruge basen, men når/hvis scrollefunktionen virker i 2007 skal alle brugerne sikkert opgraderes. Der er nye funktioner i 2007 "de gamle" kan have fornøjelse af. Men de vil ikke undvære scrollefunktionen!! :-) Torsten