Avatar billede gre8dane Nybegynder
07. april 2009 - 23:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan kun logge på med begrænset konto

jg kan slet ikke finde min administratorkonto.....

Hvordan kan jeg slette alle konto der er på pc... ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:18 #1
Hej..

Hvis det er i Win Vista prøv følgende..

Windows Vista Superadministrator.

1. Gå til "Start" (Windows Icon).
2. Gå til "Alle programmer".
3. Gå til "Tilbehør".
4. "Højreklik" på "Command prompt" og vælg "Kør som administrator".
5. Skriv "Net user administrator /active:yes" (og "no" for at Deaktiver).
6. Tryk på "Return" eller "Enter".
7. Nu kan Super"administrator" vælges fra "Login skærmen".
8. Gå til "Logge af" eller "Skifte bruger" og vælg "administrator".
9. Nu er administrator = Superadministrator.
10. Log ind og gå ind i "Bruger Konto" + og slet andre brugere...
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 00:56 #2
Hej

Sorry ....fik ikke skrevet at det er XP-pro jeg har

Har prøvet at logge af og så lukker programmet ned..og startet igen...men stadig med begrænset  bruger...kan slet ikke finde administrator inde på pc.
Balladen startede efter jeg har haft mine ramblokke ude...og så har bios åbenbart gået tilbage til oprindelig indstillinger....som jeg fik rodet rundt med for laaang tid siden da jeg skulle skifte grafikkort...så havde fået den indstillet til at starte hver aften kl 24...det er jeg så sluppet af med nu.

Men nu er der så kun den ene bruger....som er begrænset brugerkonto.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. april 2009 - 01:24 #4
Hvis du starter i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) burde det være muligt at logge ind på administrator-konto.
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 09:52 #5
Har prøvet det med til Vista...Ingen adgang ...adgang nægtet ( om det så fordi det er XP-pro jeg har ved jeg ikke.

Har prøvet det med Trinity Rescue Kit...Der kom en forklaring på dansk.....men da jeg ville downloade kom der kun noget om et program til oversættelse..og der blev jeg også nægtet adgang.

Det skal så siges at der ikk skulle være kode på....heller ikke da opstart virkede...der kom velkomst frem og jeg klikkede så bare ok....det ville jeg fjerne så pc bare startede op af sig selv....og så der gået rod i det

Det er lige som administrater slet ikke findes....og kan heller ikke skifte mellem bruger....kan se der er andre brugerkonti'er på pc....
Avatar billede vejmand Juniormester
08. april 2009 - 10:04 #6
Kan du ikke finde administrator-konto i fejlsikret tilstand?
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 10:27 #7
nej.......kan ikk få den til at starte i fejlsikret tilstand...måske man bare skulle formaterer skramlet.....trykker på F8...men den forsætter med at starte op som normalt
Avatar billede vejmand Juniormester
08. april 2009 - 10:53 #8
Prøv igen, den burde komme i fejlsikret på et tidspunkt. Måske du ikke har ramt F8 på det rigtige tidspunkt.
Er det et USB-tastatur? Hvis ja, så prøv et PS/2 hvis du har et.
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 11:08 #9
Det kan være....starter med at trykke F8 lige så snart den begynder at starte op...og det er et trådløst tastetur....

Men tror slet ikke der er administrator sat på.....har prøvet nogle af de foreslag der kommet her...men så vrøvler den noget om det er ikke tilladt at have tomme adgangskoder.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. april 2009 - 11:42 #10
Igen igen, administrator-kontoen kan vælges når du starter i fejlsikret tilstand, det er helt normalt.
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 11:49 #11
igen igen...kan ikke få den til at starte op i fejlsikret tilstand
Avatar billede vejmand Juniormester
08. april 2009 - 12:08 #12
Har du prøvet med et PS/2 tastatur?
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 12:45 #13
prøvede at sætte et til....men det ville ikke reagerer....Men prøver igen og ser om jeg kan få det til at virke....kommer tilbage med svar om hvordan det går med det senerer idag...skal på job
Avatar billede gre8dane Nybegynder
08. april 2009 - 19:42 #14
nu har jeg fået det andet tastetur på.....og har været inde på brugerkontierne....men kan sådan set ikk gøre noget derinde...har fundet en del tomme mapper hvor der har været brugerkontoer
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2009 - 02:07 #15
OAU
Avatar billede gre8dane Nybegynder
09. april 2009 - 08:51 #16
Har fået det til at virke.....og er kommet ind som administrator.....nu skal jeg så hare fjernet velkomsten...så det hele starter op af sig selv uden man skal hem og klikke på ok.....men det trtor jeg .at jeg venter lidt med ...*GG*

Tak for hjælpen....*S*
Avatar billede gre8dane Nybegynder
09. april 2009 - 08:53 #17
Nu kan kej ikke finde det...hvor jeg giver poient...har jeg da ellers gjort herinde....
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2009 - 08:58 #18
Du kan først give point når der er lagt et "Svar".
Her kommer et, hvis det er mig du vil give point.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. april 2009 - 09:00 #19
Her kan du se hvordan du fjerner "velkomsten": http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
Avatar billede gre8dane Nybegynder
09. april 2009 - 09:31 #20
Sådan....*S*.....det var dejligt..og jeg lærte lidt mere...og  bliver måske mindre Knold...*G*